En solig o fin lördag

Jag började morgonen m att byta blöja på Julius o klä på honom, drog upp rullgardinerna... å där ute sken solen på en klarblå himmel ¤ vi åt frukost, Evelyne kissade på toan, jag såg till att alla barn klädde på sig, Anthon o Robin cyklade hem till en gemensam kompis till dom, bäddade alla sängar, sköljde disk, fyllde diskmaskinen o satte igång den, plockade upp leksaker från golven, Evelyne kissade på sig i vardagsrummet på övervåningen så jag torkade upp det o torkade golvet där o i badrummet där d oxå kommit kiss på golvet o så duschade jag Evelyne. Mathias va i källaren o sotade ur pelletspannan o slipade en vägg i ett av rummen där nere.
 
 
Efter d dammsög jag köket, lilla o stora hallen, vi åt lunch, jag matade Julius, Mathias duschade o drack en kopp kaffe, Mathias klippte gräset, jag fortsatte att dammsuga o till slut hade jag dammsugit hela undervåningen trappan o badrummet på övervåningen, sen gick jag o barnen ut o nu va d som sommar ute 18 grader iaf, inte illa, Mathias va redan ute, jag rakade benen o barnen fikade, alla utom jag o Vidar gick in, jag tränade Vidar på att cykla utan stödhjul, Anthon o Robin kom hem, dom gick in, Mathias lagade mat, Nathalie o Evelyne kom ut o dom cyklade oxå en stund, jag plockade äpplen, pratade m några av våra grannar, en granne gav oss päron, vi gick in o åt tacos till middag, jag tog hand om disken, torkade rent i köket, poppade popcorn åt barnen o gav dom godis oxå o så fick dom se en film, Mathias gick upp o vilade öronen en stund :-)
 
 
Julius satt i köket bredvid mej när jag skrev dagbok, Anthon o Robin cyklade tillbaks till sin kompis där dom ska sova över inatt, jag gjorde rent spegeln i badrummet, bytte blöja på Julius, nattade Evelyne, Nathalie o Vidar fortsatte att titta på filmen, jag sorterade tvätt o satte igång en tvättmaskin, Mathias sitter uppe vid datorn m Julius som sover på hans axel, jag dricker en Chai Latte o bloggar, nu ska Nathalie o Vidar gå o lägga sig.
 
 
Nu e det facebook som gäller o sen blir d nog sängen som d känns i ögonen. God kväll o godnatt!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0