En full rulle Julle bulle dag

Imorse va d upp m rullgardinerna frukost åt barnen som vanligt, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag tog hand om disken, bäddade sängar, tog fram mat till kvällen, sen gick jag till dagis o lämnade Vidar o Evelyne, Julius åt mjölkersättning ur flaska på vägen dit i vagnen. När jag kom hem igen pratade jag m en av våra grannar en stund innan jag gick in m Julius som somnade i vagnen.
 
 
Jag satte igång en tvättmaskin, sorterade tvätt, förde över bilder från kameran o mobilen till datorn, la upp bilder på bloggen medan jag åt en sen frukost, Mathias ringde o vi pratade en stund, sen läste jag ikapp allt jag missat på facebook under helgen, Anthon Robin o Nathalie kom hem, jag Nathalie o Julius gick till dagis o hämtade Vidar o Evelyne, så hem igen, tog in post, gav barnen mellis o själv åt jag en väldigt sen lunch vid kl.15, Nathalie bad att få mata Julius när jag stod o värmde en flaska åt honom, så d fick hon göra. Jag tog hand om disk o tvätt, blandade mjölkersättning på flaskor, Anthon o Robin gjorde sina läxor, jag lagade middag, plockade ur diskmaskinen, Mathias kom hem, jag bakade en paj oxå, Robin hjälpte mej i köket litegrann för att han ville d, sen gick han iväg på fotbollsträning.
 
 
Vi åt wokad fläskfilé m grönsaker i god sås m ris till, Mathias tog hand om disken o hade Julius hemma, jag gick ut i skogen m Anthon Nathalie Vidar o Evelyne o vi hittade kantareller, d började regna ganska mkt ett tag o Evelyne klagade över att hennes strumpor åkte av hela tiden i stövlarna så dom fick jag ta på några ggr, men d gick jättebra o både jag o barnen tyckte att d va roligt att va i skogen o alla hjälptes åt att hitta svampar, sen gick vi hem, då hade Robin kommit hem från träningen o hunnit duscha o ätit middag, så åt vi äppelpaj m glass.
 
 
Sen nattade vi barnen, jag packade skolväskorna till imorgon, Mathias mailade ang innebandyn för Robin o hans lag, jag rensade svamp, fyllde i några papper som Anthon o Robin ska ha m sig till skolan, bytte blöja på Julius o matade honom, Mathias gick o la sig m Julius efter att han hade tittat lite på fotboll på tv, så nu e det som vanligt bara jag, nattugglan, uppe här hos oss :-)
 
 
D va föräldramöte ikväll för Förskoleklassen, dvs ang Nathalie, men vi kände inte att vi hade tid att gå på d, vi e fortf förkylda o dessutom va d ju inte så länge sen Anthon o Robin gick i förskoleklass i samma skola så vi vet hur d funkar o man brukar ju få info om va som sagts på mötet ändå. Vi har så mkt hela tiden att vi verkligen måste prioritera. Känns jobbigt att man ibland måste välja bort en sådan sak, men så är det för oss. Vi har ju så svårt att få barnvakt oxå, det e ju bara 1-2 ggr per år som Mathias mamma passar alla barnen, vi har ingen som bor i närheten heller så d finns ingen som kan ställa upp m kort varsel om d behövs tyvärr, d gör d ännu svårare o vi måste pussla ihop våra veckor o dagar ordentligt för att få allt o gå ihop. Jag hoppas vi blir förlåtna för att vi inte kom på mötet ikväll...
 
 
Vilket väder d har varit idag, tänker främst på temperaturen, vi hade 20 grader på dagen o nu ikväll efter middagen va d fortf varmt ute, hela 17,7 grader o soligt har d varit till o från oxå ¤
 
Nu ska jag facebooka litegrann o sen blir d sängen för mej med!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0