En fixardag o nu väntar nåt trevligt...

Jag gick upp o åt frukost m barnen, bytte blöja på Julius, klädde på dom små, Anthon o Robin gick till skolan, jag matade Julius, bäddade sängarna, drog upp rullgardiner, sköljde disk o ställde in den i diskmaskinen o satte igång den, skar grönsaker o gjorde guacamole till kvällens tacos, Mathias ringde, jag bytte blöja på Julius igen o sen sov han en liten stund.
 
 
Så lagade jag gröt till lunch som jag o barnen åt, tog hand om disk igen, klippte naglarna på Nathalie Vidar o Evelyne o luskammade dom, Robin kom hem o packade upp sin gympapåse o matade Julius, strax efter kom Anthon o han o jag slängde sopor, sen åt Anthon o Robin mellis. Jag luskammade Anthon o Robin, jag hittade som tur va inga löss på nåt av barnen peppar peppar ta i trä... klippte naglarna på dom o Julius, sorterade tvätt o satte igång en tvättmaskin.
 
 
Sen dammsög jag köket, lilla o stora hallen, Mathias kom hem o matade Julius o sen stack han iväg o sprang, när Mathias sprang packade jag åt Anthon o Robin o förberedde middagen lite mer, Mathias duschade när han kom tillbaks, jag tog hand om tvätt o satte igång en till tvättmaskin, duschade, blandade mjölkersättning o nu sitter jag o äter middag medan jag bloggar, äter tacos som Mathias gjorde klart, han behövde bara steka köttfärsen, allt annat va förberett, barnen leker o tittar på den andra datorn, Mathias står i köket o har börjat m disken o Julius sitter i barnmatstolen o verkar irriterad.
 
 
Snart ska Mathias skjutsa mej till Jaana o hon har tupperware party ikväll som jag ska gå på :-) Vi ska dricka lite vin o prata plastbunkar hela kvällen!! Ska bli trevligt :-)
 
 
Önskar er alla en trevlig kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0