Ändrade planer...

Imorse va jag flitig, hann m att bädda sängar, dra upp rullgardiner, klä på dom små, ge barnen frukost, se till att Anthon Robin o Nathalie kom iväg till skolan, byta blöjor på dom små, skölja disken, ställa in disk i diskmaskinen, blanda mjölkersättning o allt detta innan jag gick o lämnade Vidar o Evelyne på dagis.
 
 
När jag kom hem efter o ha lämnat på dagis matade jag Julius, åt frukost själv, satte igång en tvättmaskin, satte mej vid datorn o läste ikapp på facebook, hade knappt kollat där sen i torsdags så d tog jättelång tid, jag åt lunch, Mathias ringde o vi pratade en stund, Julius sov ett tag, jag hängde tvätt.
 
 
Sen kom Anthon Robin o Nathalie hem, jag fick väcka Julius för att byta blöja på honom o klä på honom o ta m honom o Nathalie till dagis för o hämta Vidar o Evelyne. När jag kom hem m alla dom små åt vi mellis, jag packade skolväskorna till imorgon, bytte blöjor, matade Julius, bakade en äppelpaj m Anthon o Robin, började förbereda middagen, skar fläskytterfilé i bitar, blandade marinad o la köttet i den, gjorde sallad o dressing till den o 2 olika sorters kalla såser, bytte blöjor igen, Mathias kom hem, jag stekte köttet o satte in klyftpotatis i ugnen, Mathias spelade Guitar Hero m barnen, vi åt middag, jag tog hand om disken dvs plockade ur o i diskmaskinen o torkade rent i köket överallt o blandade mjölkersättning igen, Mathias dukade o barnen fick äppelpaj m vaniljvisp, sen nattade vi dom små först, Anthon Robin o Nathalie gick o la sig lite senare. Jag bredde mackor till Mathias som han ska ha m sig till jobbet imorgon.
 
 
Jag o Mathias tittade på datorn tillsammans o sen på Robinson på tvn. Julius fick mat o ny blöja, han hade gaser igen o skrek till o från, men han lekte oxå på golvet en stund o då va han jätteglad. Han har fortf ingen feber, Mathias lyckades få honom att somna bredvid sig i vår säng, sen la vi över honom i spjälsängen. Han sov typ 1 timme o så vaknade han nu för en stund sen o va jätteledsen igen, jag gav honom mat o la honom i spjälsängen igen. Hoppas d blir nån sömn inatt...
 
 
Angående vår kommande weekend så har vi nog bestämt oss för att vi ska fråga Mathias föräldrar om vi får låna deras landställe. Mathias mamma tycker att Julius e för liten för att hon ska ta hand om honom, vilket jag har full förståelse för, men vi trodde att hon skulle ha alla barnen. Sen e han ju sjuk, sover jättedåligt på nätterna, har ont i magen pga gaser o skriker på kvällarna, e snorig o täppt, har ögoninflammation osv, så d lär inte bli så mkt sömn för oss o det va ju d som va vitsen m att åka bort, att få sova ut, el åtminstone få sova en hel natt i streck o komma bort från barnskrik för en stund.
Dessutom så ammar jag inte alls längre o då måste vi ha möjligheten att kunna värma mjölkersättning i en micro, vilket oftast inte finns på ett hotellrum. Vi hade även tänkt gå på bio el gå ut o dansa, men d blir inte av när vi har Julius m oss. Så istället för o slänga en massa pengar på att sova (dåligt) på ett hotell o få gå upp mitt i natten m håret åt alla håll på huvet, mascara under ögonen o bli tvungen o klä på sig för att gå ner till receptionen o be att få värma en flaska mjölkersättning (om dom nu råkar ha en micro där), så tänkte vi att om vi åker till Mathias föräldrars landställe så har vi tillgång till en micro några meter från sängen o allt annat vi behöver o dessutom slipper vi väcka ett halvt hotell om Julius skulle få för sig o skrika halva natten :-)
 
 
Jag klagar inte, jag e tvärtom jättetacksam över att svärmor erbjuder sig att ta hand om dom andra 5 barnen, det e inte alla som skulle göra d. Men problemet e att allt e så mkt krångligare att åka bort m en bebis som bara tar flaskan o inte ammas längre o att han e sjuk o inte sover så bra. Men vi får d nog mysigt oavsett vart vi åker.
Jag vet att d inte e alla som ens får komma iväg nån gång o sova borta när man har så många barn som vi. Vi brukar försöka åka o sova på hotell 1-2 ggr per år. Annars e vi aldrig ifrån barnen.
Som tur e så har jag ett väldigt litet behov av att komma ifrån dem, för jag saknar dem så fort o jag vill va m dem så mkt som möjligt.
 
 
Det återstår att se hur d blir i helgen, vart vi hamnar...
 
Sov så gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0