Triss i sjuklingar

Jag vaknade flera ggr av Julle inatt, han hade ont i magen o tänderna o feber, 38,7 har han. Han fick välling som tröst en gång där på natten. Imorse va jag tydligen så trött att jag inte hade hört larmet på mobilen. Vaknade 7.34 o flög ur sängen. Som tur va hade Anthon o Robin vaknat av sig själva o ätit frukost o gjort sig iordning, men dom väckte Nathalie först när jag vaknade så hon fick lite bråttom stackarn. Till slut kom alla barn upp, Anthon Robin o Nathalie kom iväg till skolan i tid ändå o jag fixade frukost åt dom små, klädde på dom o borstade tänder på dom. Lämnade Vidar o Evelyne på dagis o gick hem med Julius. D blev ingen öppen förskola för oss idag eftersom Julle har feber.
 
 
Julius lekte ett tag, jag matade honom o sen somnade han. Jag ringde några viktiga samtal, smsade lite, åt frukost, pratade m Mathias i telefon, rensade reklam o tidningshögen, skrev matlista, kollade fb, Julle vaknade, jag bytte blöja på honom, Anthon o Robin kom hem o åt mellis, Nathalie åkte m skolbuss hem till en killkompis, jag o Julius gick till dagis o hämtade Vidar o Evelyne. Vidar verkade hängig o väldigt trött så han fick åka vagn idag o Evelyne satt i knät på honom.
 
Vidar Evelyne o Julius i vagnen <3
 
När vi kom hem hängde jag upp alla ytterkläder, fixade mellis åt dom små, kollade febern på Vidar o jodå nu e det hans tur o va sjuk 39,0 har han. Så han la sig på soffan o vilade, efter en stund hade han somnat. Jag satte mej vid datorn o skrev lite meddelanden o kollade fb igen. Sen började jag laga maten, Mathias hämtade Nathalie hos hennes kompis o när dom kom hem visade d sig att Nathalie oxå blivit sjuk o hade feber 39,9 har hon, hon mår illa troligtvis pga den höga febern för d brukar hon göra när hon får så hög feber o pga att hon e förkyld o har slem i halsen, men hon har ont i magen oxå, så jag hoppas verkligen inte det e magsjuka på g.
 
Vidar som sover på soffan <3
 
Så nu e det stor sjukstuga här!! Mathias jag Anthon Robin o Evelyne åt middag, Mathias duschade Julle, jag fixade m disken, blandade välling, packade Anthon o Robins skolväskor o Robins gympapåse till imorgon, nu e alla barn nattade, Mathias tittar på tv, jag bloggar o dricker Chai Latte... mmmm va gott d är!!!! Nu ska jag kolla fb världen igen o nåt avsnitt av 112 på liv o död el Det Okända på datorn. Efter d väntar dom härligt mjuka o sköna lakanen på mej i sängen. Jag e oxå förkyld o har ju ont i tänder så jag behöver sova bort lite smärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0