Seg måndag

Julius vaknade tidigt imorse vid 4-tiden o gnällde ett tag innan han somnade om. Mathias stördes mest av d, han hade svårt att somna om, så han va helt slut imorse o kom inte upp i tid till jobbet. Jag gick upp vid 7 o väckte Anthon Robin o Nathalie, såg till att dom åt frukost o klädde på sig o så gick jag o la mej igen. Mathias gick upp kl.8 o såg till att Anthon Robin o Nathalie kom iväg till skolan. Sen värmde han välling åt Julius o jag matade honom i vår säng. Julius somnade om igen. Jag vilade en stund till i sängen, det e så härligt m rena lakan att man aldrig vill gå upp. Vidar o Evelyne e ändå lediga från dagis på måndagar så d gör inget om vi tar d lite lugnare dom dagarna. Mathias åkte till jobbet.
 
 
Till slut tog jag mej i kragen o steg upp o fixade frukost, när jag satt där i köket o tittade ut genom köksfönstret så blev jag inte direkt piggare... d regnade o va grått, mulet o trist ute. När jag hade ätit frukost klädde jag på dom små, så ringde Mathias, sen gick jag ner i källaren o kollade pannan o skrapade ihop pelletsen i den från sidorna mot mitten. Jag rakade benen o duschade, Julius vaknade, jag bytte blöja på honom, sen va klockan 12 o dags för lunch, barnen åt, jag plockade ur o i diskmaskinen o matade Julius.
 
 
Jag sköljde disk, kollade igenom skolfotona, Nathalie o Robin kom hem, dom åt mellis, jag packade deras skolväskor till imorgon o innebandyväskorna till ikväll, bloggade, Julius somnade, Anthon kom hem o satte sig o gjorde sina läxor direkt.
 
 
Snart e det dags o börja m maten o packa Anthons skolväska till imorrn, sen kommer Mathias hem, vi äter tillsammans o sen går han Anthon o Robin iväg på innebandyträning. Idag ska jag laga spaghetti o pastasås. Sen blir d säkert lite tv-tittande o spela tv- o dataspel för dom barn som e hemma, jag tar hand om disken, gör iordning barnen för natten osv. Jag ska som vanligt kika in i facebook världen o se om d hänt nåt skoj där ;-) Så titta på Färjan o Ensam mamma söker på tv m Mathias när dom har kommit hem o vi har lagt barnen.
 
 
En helt vanlig måndag alltså, men den har känts segare än normalt. Fast så e nog måndagar mestadels...
 
Evelyne har 37,2 idag så ingen feber längre, hon e snorig men väldigt pigg!! Julius fick förresten sin andra tand igår, den andra framtanden i underkäken. Så nu kanske han sover bättre ett tag innan d blir dags för fler tänder.
 
Dagen har varit rätt lugn o avkopplande faktiskt. Trevlig måndagskväll allihop!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0