Så här gick d hos tandis idag...

När Anthon Robin o Nathalie va i skolan o Vidar o Evelyne va lämnade på dagis satte jag igång en tvättmaskin, städade badrummet, dammsög, hängde tvätt o åt lunch. Sen tog jag bilen till dagis o hämtade Vidar o Evelyne en timme tidigare än vanligt o körde hem igen, hängde upp alla ytterkläder, borstade mina tänder o gjorde mej iordning, Robin följde Nathalie till Kyrkans Hus där hon skulle öva m barnkören o sen kom han hem, strax efter kom Anthon, svärmor o Mathias brors dotter. Jag åkte direkt till tandläkaren medan svärmor passade barnen.
 
 
När jag kom till tandläkaren så va dom kraftigt försenade m patienten före mej, så jag hann göra ett ärende medan jag väntade. Jag gick o köpte bullar. Sen satt jag o väntade i väntrummet. När d va min tur så hade jag fått vänta i totalt 55 minuter. Jag fick göra tandavtryck idag till en bettskena jag ska få, tandläkaren tror att alla tänder jag har värk i kommer o bli bättre när jag får en bettskena som avlastar tänderna. Tydligen kan d kännas som om tänderna e ruckbara/lösa el avdomnade o man kan få spänningar i tänderna samt värk o ilningar osv för att man pressar el gnisslar tänder på nätterna. Jag ska tillbaks om 2 veckor o få min bettskena :-) Sen hoppas jag att jag blir en helt ny människa, utan tandvärk...
 
 
När jag kom hem började jag m maten direkt, Mathias kom hem strax efter mej, då åkte svärmor hem till sig i Hässelby m Mathias brors dotter o Nathalie som ska va där m henne i helgen. Sen åt vi makaroner o köttbullar, jag tog hand om disken, vi tände ljus o fikade tillsammans, d blev kanelbullar såklart för o fira Kanelbullens Dag. Mums!!! Saft till barnen o en Chai Latte till mej. Mathias hade redan druckit kaffe strax innan.
 
 
Sen gjorde Mathias iordning Vidar o Evelyne för natten o gick iväg på innebandyträning, jag nattade Vidar o Evelyne, satte igång en tvättmaskin, Anthon o Robin gick o la sig. Nu har jag tittat på 2 avsnitt av 112 på liv o död på tv4Play. Mathias kom hem för en stund sen o vi  fikar lite nu. Sen återstår att kolla va som hänt i fb-världen o så natti natti!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0