Någon ville inte att jag skulle till tandis idag...

Anthon Robin o Nathalie va i skolan som vanligt idag, Mathias jobbade o Vidar Evelyne o Julius va hemma m mej. På förmiddagen fixade jag en massa o gjorde fint här hemma o jag va så nervös inför tandläkarbesöket att magen va i uppror o så mådde jag så illa att jag höll på att kräkas o kunde först inte äta frukost. Men till slut fick jag tvinga i mej lite iaf, en smörgås o en kopp te. Så här mår jag varje gång jag ska till tandläkaren, inte kul!
 
 
Nån verkade inte vilja att jag skulle åka till tandläkaren idag... Mathias kom hem på sin lunch för att passa Vidar Evelyne o Julius, jag tog Mathias bil, Passaten, kom en liiten bit på 70:an innan skyddsplastkåpan på bilen ramlade ner, helt plötsligt hörde jag ett skrapande ljud o stannade direkt o såg va d va. Ringde Mathias som kom m den andra bilen, så jag körde bussen till stan o ringde tandläkaren på vägen o sa att jag va sen.
 
Jag kände allt dom grejade med tanden, AJ!!! Fick bakteriedödandemedel i den o blir d inte bra nu så drar dom ut den. På väg ut till bilen känner jag att bedövningen börjar verka, lite väl sent...
 
Åkte direkt hem, Mathias åkte o jobbade igen. Jag va jättetrött o hade jätteont i huvudet o tanden dom fixat m idag. Orkade inte göra så mkt. Robin o Nathalie kom hem o alla barnen åt mellis, jag åt två rostmackor till lunch, jag kände mej inte särskilt hungrig, matade Julius som sovit en kort stund, packade skolväskor, bytte blöja på Julius, började förbereda maten till ikväll.
 
 
Sen kom Anthon hem, jag hade packat innebandyväskorna till ikväll åt Anthon o Robin, jag satt vid datorn ett tag, såg till att Robin gjorde sin läxa. Sen lagade jag middagen, Mathias kom hem, hela familjen åt wokad kycklingfilé i lime- och kokossås m bulgur till. Jag tog hand om disken, Mathias Anthon o Robin gick på innebandyträning. Nathalie Vidar o Evelyne lekte, spelade dataspel o tittade på tv, jag bytte blöja på Julius igen.
 
 
Sen kom Mathias Anthon o Robin hem, Mathias gjorde mackor åt dom o Nathalie Vidar o Evelyne, Mathias duschade, han började natta barnen, jag skrev dagbok o sen hjälpte jag honom m nattningen.
 
Nu har Mathias o jag kollat på Färjan o Ensam mamma söker på tv, ätit chips m dip, facebookat har jag redan gjort flera ggr idag, snart blir d sängen.
 
 
Inget vidare väder d varit idag, bara regn o rusk så imorgon hoppas jag på solsken ¤  Men jag hörde nyss på tv att d visst ska regna mer imorrn o under en längre period framöver...  så då får d bli mer gjort inomhus istället då :-)
 
Godnattkram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0