Mysig söndag o Julle updates

Imorse va d min tur o få snozzza lite extra o Mathias gick upp m barnen. Han gjorde varm oboy o rostmackor till frukost. Sen satt Mathias vid datorn lite o barnen lekte o spelade tv-spel. När jag vaknade såg jag till att barnen klädde på sig o så åt jag frukost. Sen har jag fixat m disk, busat m barnen, betalat räkningar, duschat Vidar Evelyne o Julius o tagit fram rena kläder åt dom. Julius gillar inte o duscha, han gallskriker hela tiden, men ren måste ju han oxå bli då o då. Mathias Nathalie o Evelyne va ute o krattade löv, Evelyne gick in efter lite mindre än 1 timme, men Mathias o Nathalie fortsatte arbetet i trädgården i flera timmar o jag stod för markservicen. Jag gick ut m varm choklad bullar o kakor åt dom.
 
 
Sen satt jag vid datorn o läste lite nyheter o lyssnade på musik. Då dansade Julius bredvid mej, sittandes, han rörde på hela kroppen o nickade m huvet i takt till musiken, så gulligt o se :-) Julius kan resa sig upp själv nu mot möbler o till o med utan stöd. Han håller på o få fler tänder, han kan hålla vällingflaskan o muggen själv o börjar bli jätteduktig på att äta en massa olika maträtter, ja alltså barnmatsburkar. Det e så roligt att se hans utveckling :-)
 
 
Så kom Mathias o Nathalie in o vi åt lunch tillsammans allihop, sen satt jag o Mathias o tittade lite på datorn tillsammans, Mathias sköljde disken, sen tog han en dusch, Nathalie duschade oxå, jag fortsatte att betala räkningar, skrev ner alla utgifter o räknade ihop alla räkningar, kollade va som dragits från kontot o va som satts in osv, som jag gör varje månad när det e dags att betala räkningar. Barnen lekte, Julle sov en stund o Mathias tog d lugnt ett tag.
 
 
Sen har d inte hänt så mkt mer här idag. Jag lagade middagen, vi åt stekt fläskfilé klyftpotatis kall bearnaisesås 3-pepparsås o sallad, jag sköljde disken, Mathias började göra barnen iordning för natten o sen tittade han på tv m dom, jag fixade en välling åt Julle som Mathias gav honom o nu har han somnat. Alla barnen e nattade, jag bloggar o njuter en Chai Latte. Snart e det dags o titta på Solsidan o sen andra delen av Arne Dahl serien, en svensk krim.serie som e bra tycker vi. Till d blir d godis o ännu mer godis :-) Kolla fb i pauserna o sen gå o sova, kanske klämmer jag in en dusch däremellan oxå ;-)
 
 
Visst jag gillar ju inte kyla o mörker o sådär, men att sitta inne o kura m en massa levande ljus o titta ut genom fönstret på frosten e helt okej, idag va d väldigt mkt frost o kylig luft men väldigt soligt o vackert väder. Det e fint att titta på men inget väder jag njuter av att va ute i nån längre stund. Men vi tände ljus till middagen idag o det e såååå mysigt!!!
 
 
Hoppas ni alla har haft en jättetrevlig helg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0