Knep för att få små prinsessor att duscha...

Idag vaknade jag 7.10, gick upp o klädde på dom små, jag o alla barnen åt frukost, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, Julius fick sin morgonvälling, jag plockade ur diskmaskinen, torkade fint i köket, gick till dagis o lämnade Vidar o Evelyne.
 
 
När jag o Julius kom hem bar jag ut några saker till bilen, sorterade tidnings- o reklamhögen, Julius som sovit en stund vaknade o jag matade honom, jag o Julius åkte till stan o handlade mat på Ica Maxi o Willy´s o lite godis på ÖoB.
 
 
Sen åkte vi direkt till skolan o hämtade Nathalie, åkte hem o bar in o packade upp d mesta av varorna, så vidare till dagis o hämtade Vidar o Evelyne. När vi kom hem packade jag upp resten av varorna, hängde upp alla ytterkläder, åt en sen lunch, Nathalie Vidar o Evelyne åt mellis, Anthon o Robin kom hem, Robin matade Julius, jag blandade välling, började m maten o packade innebandyväskorna, Robin cyklade m några kompisar en stund.
 
 
Mathias kom hem från jobbet o strax efter så kom Robin hem, Mathias Anthon o Robin åt bananer o gick iväg på innebandyträningen, jag Nathalie Vidar o Evelyne åt middag kokt potatis ugnsstekta laxfiléer m citron o vitlökssalt tomater o gräddfilssås m persilja o vitlök.
 
 
Jag sköljde disken, matade Julius o la honom i sängen, han sov en stund, jag duschade mej själv Nathalie Vidar o Evelyne, tog på dom rena nattkläder, rakade mina ben, klippte Anthons naglar o packade skolväskorna. Jag hade köpt ett nytt shampo som ska göra håret extra glänsande o glittrigt o så började jag m att säga till mina tjejer att en mamma hade skrivit på facebook igår att hennes barn aldrig vill duscha utan att gnälla o krångla om det, så sa jag va dumt va, man måste ju bli ren o lukta gott el hur?! Jaa svarade o nickade både Nathalie o Evelyne. När jag sedan sa att d här nya shampot kommer o göra deras hår glänsande så va d inga problem m duschningen den här gången i alla fall... hahaha!!! Om d funkar, glänser håret mer än vanligt, jovars d tycker jag o åååhhh va dom speglade sig efter duschen o tyckte att dom va såååå fina såååå :-) På köpet slapp vi tjafset om att inte vilja duscha.
 
Det här shampot va d!!!
 
Nu återstår att kolla på Bonde söker fru o Berg flyttar in på tv m Mathias o Julle, sen kolla fb, ta fram rena kläder åt barnen till imorgon o gå o lägga sig. Ha en trevlig kväll allihop!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0