Utvecklingssamtal i skolan

Vaknade kl.6 av att Nathalie hade gått in till Vidar o väckt honom, dom låg i hans säng o skrattade. Jag tyckte dock inte att d va lika roligt om man säger så. Inte vid den tiden på morgonen. Jag försökte somna om efter att jag bett Nathalie o lägga sig i sin säng o gett Julle välling, men jag somnade aldrig o dessutom hade jag blivit väckt av Julius flera gånger inatt, så jag va fruktansvärt trött idag. Klockan ringde vid 7.20 o då gick jag upp o duschade, Anthon Robin o Nathalie åt frukost då, när jag hade gjort mej iordning så gick dom till skolan.
Vidar Evelyne Julius o jag åt frukost, jag sköljde disk, min vän Jaana kom till oss, hon passade Vidar o Evelyne medan jag tog m mej Julius o gick till skolan på utvecklingssamtal m Robin o en av hans fröknar. D gick jättebra, Robin e snäll, glad, hjälpsam, gör d han ska o har lätt för att lära sig, va mer kan man begära liksom?! Jag e glad o stolt över att ha en sån fin son.
 
       
 
När jag kom hem från samtalet så åkte Jaana hem, jag Vidar Evelyne o Julius åt lunch, sen va d fullt upp m att byta blöjor, sätta igång film till barnen, skölja disk, torka bajsrumpor osv. Anthon o Robin kom hem o dom åt mellis, Nathalie va på kören, Robin o Vidar turades om att spela dataspel, Julius övade på att stå, Evelyne lekte o Anthon gick tillbaks till skolan för att leta efter en liten smörgåsbox som han glömde i skolan igår o som han glömt att leta efter tidigare under dagen. Jag plockade ur o i diskmaskinen, Julius fick välling o somnade, jag sorterade tvätt o satte igång en tvättmaskin, Anthon kom tillbaks o bar ut sopor o hämtade in posten, Robin gick o hämtade Nathalie.
 
   
 
Sen spelade några av barnen dataspel o några tittade på tv, jag lagade maten, Nathalie o Evelyne satte sig i köket o ritade, jag dukade, barnen åt middag, jag bjöd på klyftpotatis marinerad stekt fläskfilé m kantarellsås o sallad till, Mathias kom hem o han hade handlat lite på vägen hem, han packade upp varorna, jag bytte blöja på Julle o han fick gröt medan jag o Mathias åt middag tillsammans. Sen tog jag hand om disken, Mathias gick på innebandyträning o jag nattade barnen o nu har Julius just fått välling o Mathias har kommit hem. Snart ska vi se på tv tillsammans o sen blir d kolla fejan o sussa efter d.
 
      
 
Imorgon ere freeeeedag!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0