Taxi service på dagen o en jobbig kväll

Idag gick Mathias upp m barnen eftersom han hade sovit 2 timmar mer än mej inatt. Han o barnen (alla utom Julle som sov fortf) åt frukost, sen gick jag o Julius upp o åt frukost. Mathias tog hand om en massa disk o körde igång en diskmaskin. Alla klädde på sig o gjorde sig iordning för dagen.
 
 
Jag bar ut lite saker till bilen o hämtade några bilbarnstolar från Passaten o satte in dom i bussen, Nathalie åt lunch, jag såg till att alla barn gick på toa o klädde på sig ytterkläder, jag satte in alla barn i bilen, sen åkte jag o lämnade Nathalie hos en kompis här i Fjärdhundra o hämtade 2 kompisar till Anthon o Robin. Sen åkte jag o lämnade dom 2 kompisarna o Anthon o Robin hos en annan kompis där allihop skulle va ett tag, så vidare till min vän Jaana som bor i Altuna, där fikade jag Vidar Evelyne o Julius en stund o jag lämnade lite saker till henne.
 
 
Mathias har jobbat på vinden idag o fixat belysning o en massa annat fix där uppe.
 
Jag o dom 3 små åkte hem från Jaana o åt lunch, jag o Evelyne gick ut, jag tvättade bussen, sen va d meningen att jag skulle ha hunnit tvätta sommardäcken oxå, men d hann jag inte så d får bli en annan dag, för sen va d dags att hämta Nathalie hos hennes kompis, när jag kom hem m henne så dröjde d bara några minuter innan Anthon o Robin oxå kom hem. Nu har jag duschat o klätt mej lite finare än vanligt (hoppas jag), Mathias håller på o duschar nu, jag har matat Julius, blandat välling o klätt på barnen d dom ska ha på sig när vi snart ska åka iväg på middag hos Jaana o hennes man, där jag va tidigare idag.
 
 
Tyvärr har barnen varit sådär skitjobbiga ikväll o bara hållt på o bråkat m varann o sagt emot mej o Mathias hela tiden, inget kul alls :-( Så har dom smällt i dörrar o Nathalie hade till o med loss ett handtag från en av dörrarna, Mathias fixade d på en gång, men alltså dom har varit helt makalösa o sprungit runt o röjt, så nu e jag arg, irriterad o ledsen faktiskt. Dom tar fullkomligt musten ur mej när dom beter sig så här. D blev dessvärre ett o annat vulkanutbrott från mej oxå :-( Hoppas att grannarna har överseende m det.
 
 
Dom flesta fattar ju att d såklart e jobbigt ibland, inte alltid, men ibland m så många barn.
 
Jag hoppas vi får en trevlig middag m många skratt o god mat så att man kan bli på bra humör igen...
 
Hoppas DU har en trevlig kväll å helg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0