Sjukstugan forts... o en middag jag helst vill glömma

Va uppe vid 7 som vanligt o väckte Anthon Robin o Nathalie, gick o la mej igen, sen upp vid strax före 8 igen, då gick Anthon Robin o Nathalie till skolan, jag värmde välling, Vidar o Evelyne hade vaknat o dom åt frukost o sen tittade dom på tv, jag matade Julius i min o Mathias säng, han o jag somnade om, när jag gick upp bytte jag blöja på Julius, gjorde mej själv iordning o såg till att Vidar o Evelyne klädde på sig. Jag gjorde lunch åt dom vid 11, själv åt jag frukost då o matade Julius m gröt, gjorde snyggt i köket, klippte Julius naglar, klädde på honom efter att jag bytt blöja på honom igen.
 
                  
 
Mathias ringde, jag ringde min vän Jaana, blandade välling, matade Julius, kollade febern på Evelyne, hon hade 38,1 idag så alltså lite högre igen o jag som trodde d va på väg åt rätt håll... Nåja, hon e pigg iaf o springer runt o leker o busar som vanligt. Både Evelyne o Julius e snoriga.
 
 
Jag Vidar Evelyne o Julius gick till skolan o hämtade Nathalie, sen va vi i affären o handlade lite, gick hem, jag packade upp varorna medan Nathalie Vidar o Evelyne va ute o lekte, jag pratade i telefon m min vän Jaana igen, Nathalie Vidar o Evelyne kom in o dom o jag åt mellis, jag hängde upp deras ytterkläder o Nathalies gympakläder o handduk o packade innebandyväskorna.
 
      
 
Anthon Robin o en kompis till Robin kom hem till oss, jag busade m Julle, lagade mat, Robins kompis åkte hem, Anthon o Robin åt fil o smörgåsar, sen gick dom på innebandyträning, jag Nathalie Vidar o Evelyne åt falukorv o makaroner. Eller jag försökte iaf äta lite, har ju svårt m det i vanliga fall, men d blir inte lättare när dom små gjorde allt annat än o äta o sprang ifrån bordet 50 gånger var osv osv osv grrrrrrrrrrrrr!!!! Mathias åkte direkt från jobbet till innebandyträningen. Jag tog hand om disken o barnen.
 
     
 
Sen kom Mathias Anthon o Robin hem, dom åt middag o Mathias gav Julle gröt. Jag har packat skolväskorna. Nu har vi nattat barnen, men Evelyne ligger o ropar o gnäller hela tiden att hon har snor o vill att vi ska gå uppför trappan o torka hennes näsa. Nej nu räcker d för idag tycker jag m bråkiga barn, för middagen va hemsk rent ut sagt. Mathias o jag ska titta på Bonde söker fru på tv o försöka få Julle att somna. Sen ska jag kolla fb o så tror jag faktiskt att jag kan gå o lägga mej sen o få lite sömn jag med.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0