Så va vardagen tillbaka...

Imorse gick jag upp o väckte Nathalie som i sin tur väckte Anthon o Robin, dom klädde på sig, åt frukost o borstade tänderna medan jag la mej o vilade en stund till, jag mådde illa o hade ont i magen. Jag gick upp igen o såg till att Anthon Robin o Nathalie kom iväg till skolan i tid, Vidar o Evelyne va lediga från dagis idag så dom tittade på tv när dom gick upp, själv la jag mej ytterligare en stund eftersom Julius sov, men efter ett tag gick jag upp, Julius vaknade, Vidar o Evelyne bråkade, jag mådde så illa att jag kräktes, sen bytte jag blöja på Julius o gav honom gröt medan jag Vidar o Evelyne åt frukost. På nåt konstigt sätt va jag hungrig fast jag mådde lite halvilla, men d gick bra o äta o behålla d jag åt. Tror tyvärr att d beror på att jag nyligen har börjat m p-pillrena. Så om jag ska må så illa kan jag inte äta dom, men det e för tidigt o säga än, så jag får låta d gå några veckor innan jag märker om d kan bero på d eller om d går över eller så e det bara min känsliga mage.
 
 
Jag plockade ur diskmaskinen, sköljde disk o fyllde diskmaskinen o satte igång den, torkade snyggt i köket, tog fram mat till kvällen, duschade Vidar Evelyne o Julius o tog fram rena kläder åt dom, bytte lakan i min o Mathias säng, Mathias o jag pratade i telefon, Vidar Evelyne o Julius lekte o tittade på tv, jag sorterade tvätt o satte igång en tvättmaskin, vi åt lunch o jag gav Julius mat, Nathalie o Robin kom hem, Robin lämnade sin ryggsäck o gick hem till en kompis, Nathalie åt mellis.
 
 
Sen spelade Vidar tv-spel, Evelyne lekte o tittade på tv, jag åt färdigt min lunch, Julius sov en stund, Nathalie spelade dator, jag fixade m tvätten, Anthon kom hem, jag packade innebandyväskorna, plockade ur diskmaskinen, lagade mat, Mathias kom hem, Robin kom oxå hem, vi åt korv o makaroner, Mathias matade Julius, Mathias Anthon o Robin åkte på innebandyträning, jag tog hand om disken, fixade m tvätten igen, dom små tittade på tv o lekte.
 
 
Jag såg till att dom små fick på sig sina nattkläder o borstade tänderna, när Mathias Anthon o Robin kom hem så bytte Mathias om o stack ut o sprang direkt, snart ska jag natta barnen, men först kolla fb, sen packa skolväskorna o när Mathias kommer hem o har duschat så ska vi titta på tv o mysa tillsammans m Julius. Innan jag går o lägger mej ikväll så måste jag ner i källaren en sista gång o hämta upp tvätt ur torktumlaren.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0