Panikfix inför disco

Anthon o Robin vaknade av sig själva o åt frukost imorse hörde jag, så jag stängde av larmet på mobilen o sov vidare, vi vaknade några gånger inatt av både Evelyne o Julius, så jag va trött. Mathias va oxå jättetrött, han gick upp strax före 8 o såg till att Anthon o Robin kom iväg till skolan, sen gick jag oxå upp, vi åt frukost, jag matade Julius med både välling o gröt. Mathias åkte till jobbet. Jag Nathalie Vidar Evelyne o Julius va hemma idag.
 
Det va 4,5 minusgrader ute o solen sken, åter ett sånt där väder som e trevligt o titta ut genom fönstret på, men för kallt att va ute i.
 
 
Jag sköljde disk, plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, skrev Fars Dags kort, Mathias ringde, vi åt lunch, barnen lekte, jag sköljde disk igen, skrev en lista på saker som måste göras, Anthon o Robin kom hem från skolan, jag ringde tandläkaren o bokade om en tid för mej o en tid för Nathalie. Anthon o Robin åt mellis, jag kollade lite på datorn o när jag tittade igenom mina mail som jag typ aldrig hinner göra... så upptäckte jag att vi fått ett mail om idag den 9 november, att Anthon o hans klass skulle ha ett disco i Härnevi föreningsgård o att han skulle ha m sig lite grejer till d, jag pratade m Mathias i telefon, plockade o fixade lite.
 
 
Så satte jag in alla sex barnen i bussen o åkte in till stan o sålde en åkpåse o handlade d som behövdes till discot, Mathias mötte oss på parkeringen vid Ica Maxi, han stannade vid bilen m tre av barnen, jag tog m mej Anthon Nathalie o Vidar o gick in o handlade. Vi köpte ett par Fars Dags presenter oxå på en gång så har vi d gjort. Jag träffade prästen som har döpt Evelyne o Julius - min vän o en mkt duktig bloggskrivare där i affären, Charlotte heter hon.
 
Sen åkte vi hem o jag poppade popcorn för fullt o fyllde 10 påsar, medan Mathias lagade maten, Anthon blev hämtad av en kille i hans klass o hans mamma, han åkte m dom till discot, vi åt tacos, jag dukade av, torkade bordet o spisen, fixade fredagsmyset åt barnen, nu bloggar jag innan jag ska åka o hämta Anthon o hjälpa till o städa efter discot, Mathias ska natta barnen. När jag kommer hem ska jag kolla fb, titta på tv en stund kanske o äta godis innan jag går o lägger mej.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0