Nu e hela familjen samlad igen

Mathias gick upp m barnen, jag fick sova lite extra. Jag gick upp 10.30, då höll Mathias på att montera upp en grind till Anthon o Robins rum så att Julius inte ska kunna krypa in dit där det finns en massa smålego. Jag åt frukost o tog hand om barnen, såg till att dom gjorde sig iordning, Mathias gick ut o lastade släpkärran full m skräp, jag sorterade tvätt, bar upp tvätten som låg i torktumlaren, satte igång en tvättmaskin, blandade välling, matade Julius o bytte blöja på honom, la honom i sängen där han somnade.
 
 
Nathalie o Vidar spelade tv-spel, Evelyne lekte, Mathias åkte till Återbruket i stan o slängde allt skräp, jag tog hand om disken o lagade lunch, när Mathias kom hem åt han o barnen lunch, så åkte dom till Hässelby för att hämta Anthon o Robin. Jag åt lunch o tittade på Livet på andra sidan, Julle sov, jag fixade lite till m tvätt o började skära grönsaker till middagen, busade m Julle o gav honom mat, lagade färdigt maten, När Mathias o barnen kom hem åt vi tacos tillsammans hela familjen.
 
 
Mathias sköljde disken, jag matade Julle, Mathias nattade Nathalie Vidar o Evelyne, Anthon o Robin håller på o göra sig klara för att gå o lägga sig nu, jag har packat skolväskorna till imorgon, för nu e novemberlovet slut.
 
Snart ska jag o Mathias kolla på Arne Dahl, den svenska serien på svt1 o äta chips o dip, jag fick hoppa över Solsidan idag för o hinna m allt. Jag vill hinna kolla fb nu oxå.
 
 
Hoppas du har haft en trevlig helg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0