Lyckad Julle dusch o bajskaos

Gick upp o väckte Nathalie kl.7.20, då va Anthon o Robin redan uppe, dom åt frukost o gjorde sig iordning, jag Vidar Evelyne o Julius sov ett tag till, jag va uppe vid 8 igen o då gick Anthon Robin o Nathalie till skolan. Dom små sov fortf, Evelyne sov hos mej i min o Mathias säng, så jag kröp ner i sängen o slumrade ytterligare en stund. Vid strax efter 9 gick Vidar o Evelyne upp o satte sig o tittade på tvn som va på sen Anthon Robin o Nathalie hade suttit där tidigare på morgonen. Jag o Julius sov till 9.35 o då gick vi upp o duschade han o jag. D gick bra idag, han brukar alltid sitta o gallskrika i badhjälpen (en slags stol i plast), men inte idag, jag satte honom på golvet bara o han skrek inte, han fick hålla i duschslangen o dricka vatten ur den vilket han tyckte va jättegott. När vi va klara o jag gick ut ur duschen o skulle torka mej blev han lite ledsen. Men annars va d en lyckad Julle bulle dusch :-)
 
 
När vi hade klätt på oss o gjort oss iordning så ringde Mathias, sen åt vi frukost, jag sköljde disken, blandade välling, plockade ur o i diskmaskinen, gav Julius välling, bar ut saker till bilen som ska slängas på Returtorget, jag Vidar Evelyne o Julius åkte till skolan o hämtade Nathalie, slängde skräp vid Returtorget, åkte hem, jag Vidar o Evelyne åt lunch o Nathalie åt mellis, Julius sov, jag sköljde disken, hängde upp ytterkläderna, Julius vaknade, Anthon o Robin kom hem, jag packade skolväskorna o innebandyväskorna, Julius bajsade ner sig totalt, d va bajs långt upp på ryggen, på byxorna, tröjan osv... så d va bara o ta av honom alla kläder, tvätta honom o ta på honom rena kläder, göra rent dom nerbajsade kläderna, sanera badrummet o kolla av överallt där han hade krupit så d inte fanns nåt bajs där nånstans.
 
    
 
Jag lagade mat, dukade, vi åt köttbullar o makaroner, Anthon o Robin gick till innebandyträningen, Mathias ringde, han åkte direkt från jobbet till träningen, jag sköljde disken, plockade in den i diskmaskinen, duschade Nathalie o gjorde alla dom 4 minsta redo för att gå o lägga sig.
 
    
 
Nu kommer Mathias Anthon o Robin snart hem, killarna nyduschade o klara, Mathias kommer duscha när han kommer hem o äta middag, sen ska vi natta barnen o titta på Bonde söker fru på tv o gosa m Julius. Jag har saknat Mathias, så d blir skönt när han kommer hem igen o allt blir som vanligt, som d ska va :-)
 
 
Julius har förresten fått sin 4:e tand, den andra framtanden i överkäken kom fram igår så nu har han 2 uppe o 2 nere, så har han börjat att skaka på huvet oxå, för att han tycker att det e roligt.
 
Trevlig kväll på dej!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0