Lör 24 nov - tis 27 nov

Lördagen den 24 nov: Mathias gick upp o åt frukost m Nathalie Vidar o Evelyne, jag o Julius sov en stund till, sen gick vi upp, jag åt frukost o gav Julius gröt, Mathias åkte iväg på innebandymatch o Robin åkte direkt dit m sin kompis där han hade sovit över, jag sköljde disk, slog in ett paket, sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, kollade igenom lite nya kläder som jag köpt, såg till att barnen klädde på sig, jag gav Julius välling o sen somnade han. Nathalie Vidar o Evelyne lekte o spelade dataspel.
 
 
Mathias o Robin kom hem, vi åt lunch, jag satte igång en till tvättmaskin, sköljde disk, Mathias plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, barnen fick lördagsgodis, jag skrev önskelistor till jul m Robin Nathalie Vidar o Evelyne. Julius e ju för liten för o veta va han önskar sig :-) D tog en evighet o skriva ner alla önskningar. Sen va d dags o hänga tvätt o bära upp tvätt från torktumlaren.
 
 
Så lagade jag middag, vi åt fläskfilé m pommes frites o bearnaisesås, jag tog hand om disken o skrev dagbok. Vi nattade barnen, jag tittade på Solsidan på TV4Play på datorn eftersom jag missade förra avsnittet o Mathias satt vid den andra datorn o sen gick vi o la oss.
 
Söndagen den 25 nov: Vi åt frukost, jag gjorde Vidar fin inför ett kalas, packade in lite saker i bussen, jag Vidar o Julius åkte till Leos lekland i Hälla, Västerås, där jag o Julius lämnade Vidar på kalas.
 
 
Jag o Julius shoppade kläder o köpte julklappar under tiden som Vidar va på kalaset, när vi hade hämtat Vidar o jag hade bytt 2 bajsblöjor på Julle, så åkte jag Vidar o Julius till Toys R Us o köpte julklappar o sen vidare till Erikslunds shoppingcenter o shoppade vidare. Efter en hel dags julklappsinköp o intensivt shoppande så åkte vi hemåt. Vi köpte m oss thaimat från Vita Elefanten på vägen hem. Mathias hade dukat jättefint m levande ljus o allt, vi åt den underbart goda maten, dukade av, gjorde barnen redo för att gå o lägga sig, jag duschade Nathalie Vidar o Evelyne, packade skolväskorna, jag o Mathias tittade på Solsidan på tv o sen kollade jag fb o vi gick o la oss.
 
 
Måndagen den 26 nov: Mathias va föräldraledig o det ska han va på måndagar en tid framöver, så han fick sova lite längre på morgonen, jag gick upp o väckte Anthon Robin o Nathalie o såg till att dom blev klara för o gå till skolan, sen åt jag Vidar Evelyne o Julius frukost o Mathias kom upp o åt strax efter oss han oxå. När Anthon Robin o Nathalie hade gått till skolan satte jag igång en tvättmaskin, skrev matlista o tog hand om disken.
 
 
Mathias packade ihop lite skräp som skulle slängas o la d på släpkärran o bar ut lite grejer till bilen, jag Mathias Vidar Evelyne o Julius åkte till stan, jag o Vidar slängde tidningar o STORhandlade på Ica Maxi, Mathias Evelyne o Julius åkte till Återbruket, Intersport, tankade bilen o köpte pellets på Byggmax. Sen kom dom o hämtade mej o Vidar på Ica Maxi, men ändå fick dom vänta på oss i 30 min eftersom d va så mkt o handla.
 
 
Vi åkte hem o packade upp alla varorna, bar in pelletsen i garaget, Robin o Nathalie kom hem från skolan, dom åt mellis o vi andra åt en sen lunch, jag packade innebandyväskorna, Anthon kom hem från sin långdag i skolan, Mathias satt vid datorn en stund, jag sköljde disk, Robin gjorde sin svenskaläxa, jag blandade välling, Mathias Anthon o Robin gick på innebandyträning, jag betalade räkningar på internet, sen lagade jag middag, Mathias Anthon o Robin kom hem o då åt vi hela familjen tillsammans, d blev falukorv o makaroner.
 
 
Jag blandade mer välling, disken fick stå, jag dukade bara av, jag packade skolväskorna, nattade barnen, Mathias o jag tittade på 112 på liv o död på tv o sen på Böda camping på datorn o Julle va såklart m oss då, vi åt glass o han fick välling, sen somnade han o vi gick o la oss.
 
Tisdagen den 27 nov: Gick upp o gjorde frukost till Anthon Robin o Nathalie, sen gick dom till skolan, då åt jag Vidar Evelyne o Julius frukost, jag plockade ur o i diskmaskinen, eftersom disken från gårdagen stod kvar på köksbänken så blev d fullt i diskmaskinen o jag satte igång den. Jag såg till att dom små klädde på sig, startade en tvättmaskin, lekte m barnen, Mathias ringde, Vidar o Evelyne lekte o spelade tv-spel, jag la in tvätt i torktumlaren, vi åt  lunch, Anthon Robin o Nathalie kom hem från skolan, dom åt mellis, sen lekte o spelade dom dataspel, jag har kramats o gosat m Julle, sköljde disk, öppnade posten, satte igång en till tvättmaskin, gav Julius välling o bytte blöja på honom, sen sov han en liten kort stund.
 
 
Jag blandade välling, drack en Chai Latte medan jag hjälpte Robin m en matteläxa, packade skolväskorna, vek tvätt, hängde tvätt, lagade mat, vi åt thaisoppa o minestronesoppa m vitlöksbaguetter till. Jag sköljde disk, torkade rent i köket, poppade popcorn åt barnen som dom fick äta framför tvn, plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, vek tvätt o nattade barnen.
 
 
Nu har jag pratat m Mathias i telefon o sagt godnatt till honom, han sover hos sina föräldrar i Hässelby inatt vilket han ska göra på tisdagar från o med nu för att slippa åka hem varje kväll. Jag ska kolla fb o sen titta på Livet på andra sidan på datorn o äta chips m dip.
 
 
Så nu vet du vad jag har haft för mej dom senaste dagarna. Musten rann ur mej litegrann där ett tag kan jag säga när jag blev oense m en vän o jag har inte haft nån lust att blogga. Men jag tar nya tag som jag alltid brukar göra eftersom jag e en fighter!! Dessutom lär d hela va ett stort missförstånd så hur d blir i framtiden får vi se, men troligtvis e hon inte längre min vän o det kanske e så att vi har växt ifrån varandra som d så fint brukar heta o jag anser att vi har blivit för olika. Men hon e av en annan åsikt. Nåja, jag ska inte gräva djupare i detta, för vi verkar inte komma nånvart ändå.
 
Ha d så bra så länge, vi hörs snart igen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0