Jag blev stolt idag igen...

Gick upp o väckte Anthon Robin o Nathalie vid 7, slumrade vidare till strax före 8, då gick jag upp, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag tog upp Julius ur sängen o han hade kissat igenom, trots att jag hade bytt blöja på honom sent igår kväll innan han somnade. Så jag fick ta bort lakanen, sen åt jag Vidar Evelyne o Julius frukost, jag plockade ur o i diskmaskinen, sköljde av disken från frukosten o blandade välling.
 
 
Jag plockade o fixade, vek 4 stora högar m tvätt, la in alla kläder handdukar o lakan i garderoberna o byråerna, Mathias ringde, jag bytte sängkläder i Julius säng, vi åt lunch, Julius somnade, Vidar spelade tv-spel o Evelyne dataspel så jag passade på att dra runt ett varv m dammsugaren på undervåningen, jag dammsög trappan till övervåningen oxå.
 
    
 
Anthon o Robin kom hem o åt mellis, strax efter dom så kom svärmor, Nathalie va på kören, jag sorterade tvätt o satte igång en tvättmaskin, skrev en matlista, gick till affären själv o handlade medan svärmor passade barnen, hämtade Nathalie på vägen hem o packade upp varorna.
 
    
 
Jag o Anthon gick på utvecklingssamtal i skolan, d går bra även för Anthon, han gör alltid d han ska, han kämpar på o gör alltid sitt bästa, han e en snäll kompis som bryr sig om andra, jag e stolt igen, denna gång över min goa Anthon :-)
 
Vi gick hem från skolan, Mathias hade kommit hem, d hade gått bra att köra i snöovädret. Jag e så tacksam varje gång han kommer hem välbehållen. Jag o Anthon åt middag, dom andra hade redan ätit, Mathias dukade av, jag sköljde disken o ställde in den i diskmaskinen o satte igång den, hängde tvätt o la in tvätt i torktumlaren o vi nattade barnen.
 
 
Jag Mathias o svärmor tittade på Böda camping på tv o åt ost kex o nötter, Julius hade just fått välling när programmet började så han somnade på Mathias axel. Nu bloggar jag o Mathias o Julius har gått o lagt sig, svärmor ser på tv.
 
 
Jag e så glad att d går bra för mina skolbarn o det e alltid roligt att få reda på vad dom har för sig i skolan. Jag e nöjd m den här dagen, jag har fått en massa gjort hemma o det bästa av allt e att d går bra för Anthon i skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0