Idag blev d en massa gjort...

Jag gick upp m barnen o gjorde frukost, precis när allt va framdukat o klart så kom Mathias. Så alla åt frukost tillsammans. Sen gick Mathias ut o bytte däck på Passaten, tvättade den, bytte däck på släpkärran o krattade upp dom sista löven.
 
 
Jag va inne o tog hand om barnen o såg till att dom fick på sig kläder o borstade tänder osv, sköljde disk, plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, vek en massa tvätt medan jag lyssnade på musik, Julle lekte bredvid mej, Nathalie o Vidar spelade tv-spel o Evelyne lekte.
 
 
Sen bytte jag lakan i Nathalies Vidars Evelynes o Julius säng, så lagade jag lunch, Mathias kom in o åt m oss när han hade sotat ur pannan, jag sköljde disk igen, Mathias o Evelyne gick ut o jobbade vidare i trädgården m att köra ris i skottkärror, beskära äppelträden o plocka äpplen, jag hängde tvätt o satte igång nästa tvättmaskin, busade m barnen, matade Julle, bytte blöja på honom m.m. Jag bytte lakan i Anthon o Robins sängar o satte fast ett par hyllor som hade rasat ner i en av våra garderober.
 
 
Evelyne kom in, Mathias hade satt igång bastun så jag Nathalie o Vidar gick ner o bastade medan Julius sov o Evelyne satt vid datorn o spelade, d va härligt o basta. Mathias kom in o bastade han oxå. Jag hjälpte Nathalie o Vidar att duscha, tog fram rena kläder åt dom o mej själv, bar upp tvätten från torktumlaren o tog ut tvätt ur tvättmaskinen o la in den i torktumlaren, sen matade jag Julle som hade vaknat, Mathias ringde o beställde pizzor o åkte o hämtade dom. Vi åt o nu tittar Mathias på tv, Nathalie Vidar o Evelyne har sett filmen Björnbröder på tv o nu leker dom m Julius.
 
 
Jag ska kolla fb, sen börja natta barn, se på nån film el nåt annat skoj som man inte hunnit se i veckan o äta godis o jordnötsbågar o popcorn kanske :-)
 
 
Jag tänker även ägna mina tankar åt de som inte finns med oss längre... min mormor, min morfar, min mosters man, min farfar, en väns man, 3 av mina vänner som alla har förlorat ett litet barn - de barnen tänker jag oxå på, Mathias farmor o farfar. Jag tänker på er alla änglar i himlen idag o vi tänder ljus för er.
 
 
Här kommer lite bilder från ikväll...
 
 
Jag önskar dej en trevlig lördagskväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0