Hjälp m hushållsarbetet o en liten tjej som blivit sjuk

Mathias va ledig idag. Han har varit i stan o uträttat lite ärenden. Tex tvättat o tankat bussen, köpt pellets o handlat mat på Ica Maxi.
 
                    
 
 
 
Anthon Robin o Nathalie gick i skolan. Själv va jag hemma m Vidar Evelyne o Julius. Jag har plockat ur o i diskmaskinen, ansökt om föräldrapenning på nätet, kollat mina mail, d va en del från skolan o dagiset som jag svarade på. Jag rensade inkorgen när jag ändå va igång. Sen har jag busat m dom små, packat innebandyväskorna o skrivit matlista.
 
               
 
När Mathias kom hem hjälpte jag honom att bära in varorna o jag packade upp dom medan han bar in pellets i garaget. Robin o Nathalie kom hem o åt mellis, jag vek tvätt o till min stora glädje så ville Nathalie hjälpa mej att para ihop strumpor o Evelyne ville jättegärna hjälpa mej o lägga in dom rena kläderna i garderober o byråer, mina gulliga o hjälpsamma tjejer :-) Anthon kom hem från sin långdag i skolan.
 
                     
 
Jag lagade mat, vi åt wokad fläskfilé o minimajs i Green Curry sås m ris o Mango Chutney till. Sen åkte Mathias Anthon o Robin på innebandyträning o jag tog hand om disken, plockade ur o i diskmaskinen o torkade rent i köket.
 
          
 
Evelyne va jättegrinig vid middagen o verkade trött. Hon sa att hon ville sova, så gick hon upp till sitt rum, bytte om till pyjamas o kröp ner i sin säng o somnade. Jag väckte henne ett tag senare o då kändes hon lite varm så jag kollade för säkerhets skull om hon hade feber o det visade sig att hon hade 38,5 grader. Så d blir inget dagis imorgon för henne.
 
 
Dom här p-pillrena jag äter verkar inte funka så bra tyvärr. Jag har fortf en massa blödningar, smärtor i magen, känner mej yr osv. Jag kan inte se att d skulle va på väg åt rätt håll heller. Ska avvakta några veckor till o se om d blir bättre annars får jag prova en annan sort. Jag har ätit p-piller i 7 år tidigare i mitt liv o aldrig haft några som helst problem m dom då. Jag har haft den sorten jag äter nu för några år sen o då funkade dom utmärkt men verkligen inte nu. Så jag hoppas att detta ger m sig snart så att jag får må bra.
 
Nu har Evelyne vaknat o ätit o druckit lite, Mathias Anthon o Robin har kommit hem från träningen o vi håller på o nattar barnen. Snart ska jag packa skolväskorna, duscha, kolla på 112 på liv o död o Livet på andra sidan på tv, mysa m Julle bulle, kolla fb o senare gå o sova.
 
        
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0