Fika o lek å en mysig lunchdejt

Anthon Robin o Nathalie gick till skolan som vanligt. Idag gick jag direkt till Öppna Förskolan efter att jag lämnat Vidar o Evelyne på dagis. D va många mammor där o barn i olika åldrar, mkt bebisar. Julius lekte o när vi satt o fikade han o jag m dom andra barnen o mammorna så skrek han varje gång han hade ätit upp en bit smörgåsrån, hihihi!!! Då ville han ha mer :-)
 
 
Sen gick jag hem o packade ner lite mat till Julius i en påse o bar ut den, skötväskan o min handväska till bilen, bytte blöja på Julius o bar ut honom till bilen. Så åkte vi till stan o träffade vår lunchdejt vid Max, min älskade Mathias. Det va hans näst sista dag på jobbet i Enköping innan han börjar jobba i Stockholm igen, så jag ville passa på att äta lunch m min man. Både jag o Julius tyckte att d va väldigt mysigt att få en stund m Mathias mitt på dagen, kändes lyxigt, extremt lugnt o lite konstigt att sitta o äta m bara ett barn vid bordet ;-) Julius sken som en sol o blev jätteglad över att se pappa!! Jättehärligt att se. Vi pussades lite jag o Mathias innan han åkte o fortsatte jobba o jag åkte hem.
 
Här kommer en bild på Julius från idag när vi va på Max o åt lunch m Mathias <3
 
 
Jag o Julius hann bara komma innanför dörren så kom Anthon o Robin hem, dom hade lämnat Nathalie på kören, dom åt mellis o jag gav Julius mat, jag o Julius tog en promenad i det vackra vädret o hämtade Vidar o Evelyne på dagis. När vi kom hem åt Evelyne några mackor, jag åt en sen lunch o sen har d mest varit d gamla vanliga plocket m disk, tork, hjälpa barnen m olika saker osv.
 
 
När Mathias kom hem började han dra kablar i hela huset hit o dit o vi andra hjälpte snällt till o ropa att nu ser jag kabeln här, i ett visst rum osv, jag lagade maten, vi åt pytt i panna m stekta ägg rödbetor o saltgurka till middag, jag sköljde disken, tog hand om barnen, packade skolväskor, Mathias gick o tränade innebandy, jag nattade barnen, tittade på tv o gav Julius välling, han somnade hos mej o sover nu gott i sin säng.
 
 
Nu e Mathias hemma, han har duschat o sitter vid andra datorn, när jag bloggat klart ska vi kolla på Solsidan som vi missade i söndags o sen går Mathias nog o lägger sig medan jag kollar fb oxå innan jag får sömn.
 
Evelyne döptes idag för 3 år sedan, d va en mysig dag kommer jag ihåg <3 Här kommer en bild på henne från idag...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0