Mjölkstockning & utvecklingssamtal

När jag vaknade imorse kände jag mej bättre efter att jag hade legat o frusit så jag skakade inatt pga mjölkstockningen. Men jag hade ont i hela kroppen o va trött. Det va bara o ta ett djupt andetag o stiga upp. Som 6-barnsmamma går d som ni säkert förstår inte att lägga sig ner o säga att man inte orkar. Jag lämnade Nathalie o Vidar på dagis efter frukosten. Gick hem o skrev en matlista, bytte blöjor på mina småttingar, packade till Nathalie o ammade Julius. Sen åkte jag o de små till Enköping o hämtade svärmor. Hon passade barnen i bilen medan jag handlade lite mat. På vägen hem hämtade vi Nathalie o Vidar på dagis. Svärmor gick hem till oss m dem o jag åkte o slängde skräp. När jag kom hem kastade jag i mej lunch så gott d gick o rusade till ett utvecklingssamtal i skolan om Robin. Jag hade Julius m mej o han bajsade ner sig så d va bara o byta på honom där mitt under samtalet o sen ammade jag honom. Därefter gick jag vidare till nästa utvecklingssamtal om Anthon. Sen gick vi hem o åt mellis. Nathalie åkte m hem till farmor. Jag tog hand om disk, tvättade, vek tvätt, lagade middag, ammade flera ggr däremellan, Robin gick iväg på fotbollsträning. När han kom hem så duschade han o sen Anthon, jag nattade barnen. Mathias va på Gröna Lund ikväll m jobbet o roade sig o han sover hos sina föräldrar inatt. Jag kollade lite på tv o ammade flera ggr.  

Till sist följer här några bra tips som jag hittade om man har fått mjölkstockning:

Lindring vid mjölkstockning

  • Värme kan kännas skönt och lindra symptomen.
  • Bröstvärmare som du stoppar i BH:n finns att köpa på apoteket.
  • Vetesäck att värma i micron och lägga på det onda bröstet.
  • Varm dusch och olja - Ta en varm dusch och avsluta sedan med lite olja och massera lätt över det ömma partiet.
  • Vila och ta det lugnt - Fokusera på amningen, dig själv och din bebis. Här är det inte läge att städa och stressa.

Hahaha, d där sista om städning o stress e ju lättare sagt än gjort!!!

Nu ere dags för sängen. Godnatt mina vänner!

En sån här hjärtevetekudde har jag o värmen från en sån ska lindra mjölkstockning så d ska jag prova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0