Kalas

Idag vek jag en massa tvätt efter frukost. Sen började jag förbereda inför Nathalies kalas. Jag blåste ballonger, la godis i godispåsar, tog fram tallrikar skedar servetter m.m. Sen såg jag till att alla fick på sig kläder o borstade tänder. Mathias gick ut ett tag före lunch m barnen. Efter lunchen la vi Evelyne att sova middag o fortsatte o förbereda kalaset. Nathalies kalas blev lyckat. Hon fick en massa fina presenter, barnen åt glass o kakor o drack saft precis som d ska va på barnkalas :-) Sen lekte dom o hoppade på studsmattan. Vädret va ju kanon, en riktigt fin dag att va ute på!! När kalaset va slut va alla trötta, både jag Mathias o barnen.

Vi tog d lugnt en liten stund innan vi började m middagen, som blev grillad flintastek m grönsaker o potatissallad.
Sen fick barnen se en film o äta popcorn o godis. Jag tog hand om disken o sen tog jag o Mathias d lugnt en stund. Så va d dags o natta barnen, men eftersom klockan då hunnit bli ganska mkt o efter en intensiv dag så va alla trötta o somnade fort.

Nu gosar Mathias m en sovande Julius i famnen o jag sitter här o bloggar. Hare gott alla mina vänner o alla som jag känner!! Imorgon väntar en ny underbar o härlig dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0