En effektiv dag

Har inte hunnit njuta av solen å värmen så mkt idag tråkigt nog. Imorse efter frukosten tog jag hand om disk, satte igång en tvättmaskin, vek en väldans massa tvätt, bytte blöjor, ammade, bytte lakan i nästan alla sängar, packade åt Nathalie, Anthon o Robin. Barnen va ute m svärmor. Sen åt vi lunch o jag hängde tvätt, satte igång en till tvättmaskin, tog hand om disk igen, la Evelyne att sova middag, Anthon o Robin kom hem o de åt mellis. Jag vek mer tvätt o hängde upp ännu mer tvätt. Man blir ju aldrig klar på d området m att tvätta, vika o hänga tvätt alltså. Sen packade vi ihop oss allihop dvs barnen, jag o svärmor o åkte in till stan. Jag köpte en present till Anthon som han ska få när han fyller år om en vecka. Sen tog jag m mej Evelyne o gick o köpte foppatofflor till henne o Julius medan svärmor va kvar i bilen m övriga barn. Sen gick jag in på Ica Maxi m Robin som faktiskt ville följa m mej o köpte mat o en bukett till svärmor som tack för all hjälp m barnen både igår o idag. Därefter skjutsade jag svärmor, Anthon, Robin o Nathalie till stationen. De åkte tåg o buss till Hässelby där min svärmor o svärfar bor. Anthon o Robin stannar där i helgen, medan Nathalie blev hämtad ikväll o åkte vidare till Tullinge där mina föräldrar bor. De ska hitta på nåt kul m henne. Hon får en upplevelse som födelsedagspresent i efterskott. Jag åkte till en parkering i stan o bytte blöja på Julius innan vi åkte hem, för han hade bajsat. Sen åkte vi hem o jag bytte blöja på Evelyne oxå. Mathias kom hem o han hade köpt m sig middagen. Det blev thaimat från Chop Chop. Efter maten gick Mathias o la sig, jag gick ut m Vidar, Evelyne o Julius, ammade, gick in o gjorde popcorn som vi åt ute. Sen gick vi in o jag vaggade Julius till sömns, duschade m Evelyne, borstade hennes tänder o nattade henne. Mathias vaknade o han duschade m Vidar, borstade tänder på honom o nattade honom. Nu sover Julius fortf o jag o Mathias sitter vid varsin dator. Snart ere natti natti!!!

 

Kommentarer
Postat av: Nicole Walter

"...o gick o köpte foppatofflor till henne o Julius ..."



Ville gärna se Julius i sina nya foppatofflor ;-)

2012-05-26 @ 22:59:39
URL: http://www.die-walter-familie.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0