Vardagssysslor o simskola

Imorse efter frukosten duschade jag Evelyne, tog hand om disken, bäddade sängar, ringde o kollade hur Anthon o Robin har d, tvättade, beställde tårta till Robins födelsedag på fredag, slängde sopor, bar ut lite grejer till bilen m.m. Jag fixade lunch, vi åt, jag packade ihop d sista, matade Julius o hängde tvätt.
 
 
Sen åkte jag in till idrottshuset m mina 4 minstingar. D va dags för Nathalies simskola. Evelyne o Vidar somnade i bilen. Jag gick in o hjälpte Nathalie att få på sig baddräkten o duscha av sig o så gick jag in i simhallen o lämnade henne. Sen fick inte föräldrar va kvar där, så jag gick ut till bilen igen o åkte o slängde grovsopor o gick in en sväng på Coop Bygg. Sen tillbaks till Nathalie som precis höll på att gå upp ur bassängen. Hon hade haft jätteroligt. Känns jättebra att veta för hon har varit sååå förväntansfull o glad över att få gå i simskola. Jag hjälpte henne att duscha o tvätta håret o klä på sig.
 
 
Efter d åkte jag till leksaksaffären o tänkte köpa en present till Robins födelsedag. Jag hade hans önskelista m mej, men typiskt nog så fanns ingen av dom sakerna där. Så jag fick lov att åka hem tomhänt idag o be snällt till min käre make att han ska stanna till vid en större leksaksaffär på vägen hem nån dag denna vecka. Nån av de dagarna han inte ska jobba över. Mathias jobbade ju igår (söndag) troligtvis ska han jobba över imorgon o på torsdag.
 
När vi kom hem började barnen att bråka o ville ingenting o va trötta o griniga. Jag började m middagen o Mathias va ute o sprang. Jag lagade spaghetti carbonara. Alla åt o sen va vi sååå trötta allihop o vi började lägga barnen, men först nu börjar de somna däruppe. Jag tog hand om disken, torkade bänkar spis o bord. Sen satte jag igång en tvättmaskin, åt glass, bytte blöja på Julius o värmde flaskan som Mathias gav honom.
Nu e det snart dags att hänga tvätt o sen kanske försöka gå o lägga sig så man inte e helt död imorgon bitti när småknoddarna vaknar :-)
 
Kram & Godnatt på er!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0