Resten av dagen...

Jag tror d va första gången jag va hos tandläkaren m 4 barn. D gick hyfsat bra. Men som vanligt bara för att man e borta så händer d en massa på en o samma gång... Julius börjar skrika o man får lyfta upp honom o amma, Evelyne skriker som en galning över hela korridoren så att när vi sen går där ifrån har alla tandläkare som hade öppna dörrar till sina rum stängt dörrarna. Hon ville oxå gå till tandläkaren o inte sitta i vagnen o titta på. Så när Nathalie o Vidar va klara o godkända så va tandläkaren snäll o frågade om hon skulle titta på Evelynes tänder oxå o det ville hon. Hon blev jätteglad :-) Sen blev Vidar kissnödig o sen Nathalie oxå o Julius bajsade så jag fick byta blöja på honom. Evelyne ville oxå kissa toan så d fick hon o så bytte jag blöja på henne oxå. Sen kunde vi ÄNTLIGEN gå därifrån!!! Vidar hade hållt på o larvat sig en massa när vi va hos tandläkaren. Nathalie, Vidar o Evelyne åkte rutschkana i tandläkarstolen, de pillade o petade på alla instrument, ställde en massa frågor, skrattade o va allmänt jobbiga osv. Sånt vill inte jag att de gör. Så jag va smått irriterad när vi gick därifrån o sa åt dem att så får man inte göra. Jag sa att de måste lugna ner sig o bara gå lugnt m mej o vagnen.

Efter tandläkarbesöken gick vi o handlade lite på ICA i stan, sen va vi på Guldfynd o sen gick vi till bilen o åkte till Jysk där jag köpte en rullgardin. Sen hann vi precis hem o parkera innan Anthon o Robin kom hem från skolan. Då blev d lunch för oss som varit borta o mellis till Anthon o Robin. Jag packade upp lite saker vi haft m oss o sen började jag förbereda middagen genom att skära upp en massa grönsaker, kött o kycklingfiléer o trä grönsakerna på spett o lägga kött o kyckling i marinad. Sen trädde jag en massa prinskorvar på spett oxå. Jag bytte blöjor på Evelyne o Julius som bajsade o kissade några ggr var, ammade o satt en stund vid datorn.

Sen gick jag ut o skulle starta grillen men upptäckte att grillkolen va slut... som tur va ringde Mathias o sa att han hade köpt m sig det o han va på väg hem. Så jag började göra rent grillgallret så gott d gick. När han kom hem fick han starta grillen o jag trädde kött o kycklingfilé på spett. Så grillade vi alltihop o va ute hela familjen en stund i det underbara vädret. Barnen lekte, hoppade studsmatta o åt ostbågar, Julius satt o log o jollrade i sin babysitter o jag o Mathias pratade o åt chips. Sen gick vi in o åt allihop. Vi grillade majskolvar under tiden som vi åt sist av allt.

Efter middagen nattade vi barnen, jag städade badrummet, sen tog jag hand om disken, packade upp Anthon o Robins ryggsäckar för de hade haft matsäck m sig idag. Mathias håller i Julius o de sitter o sover i fåtöljen. Nu sover alla barn o jag sitter här vid datorn.

Snart ska jag sova för d behöver jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0