Mitt stora problem i livet just nu - tänder

Alltså jag vet inte va det e med mina tänder. Har ju jämt tandvärk o nu börjar jag bli riktigt less på eländet!!! Hatar att ha så ont. Det här e mkt värre än o föda barn. D går ju inte över. Om en tand blir bra, ja då får jag ont i nästa o så håller d på så. Orkar inget då o ni kan ju tänka er själva att gå runt m extrem tandvärk o huvudvärk som påföljd o ha 6 barn hemma. Ingen höjdare kan jag säga. Det e jobbigt m alla höga ljud, huvet o de onda tänderna bultar. Jag har varit tusen ggr hos tandläkaren nu känns d som. En tand som började ila o som jag trodde d va hål i, visade sig efter väldigt många tester o röntgenbilder till sist hålla på att dö. Skoj. Sen i förra veckan slog Julius upp sitt huvud i en av mina framtänder 2 ggr på samma dag o det gjorde jätteont o bara några dagar senare står jag bakom Evelyne o böjer mej ner för att byta blöja på henne o hon hoppar till rakt upp på samma framtand. Så nu värker den oxå. Nästan samtidigt började en 3:e tand krångla o värka något fruktansvärt. Så den tanden kändes mest akut. Jag va hos tandläkaren idag ang den o dom gjorde en massa tester på den oxå o tog röntgenbilder som inte visade något konstigt. Dom slipade ner tanden o fluorlackade den. Dom tror att jag kanske ligger o gnisslar tänder på nätterna pga stress. Så nu e jag till o med stressad när jag sover eller?! Visst som 6 barnsmor har jag ju alltid huvet fullt av tankar men tycker inte att jag känner mej stressad när jag sover el ska sova.

Det e så jobbigt när d inte bara e ett hål som kan lagas, utan man måste "felsöka" tänderna. Det tar sån tid o man får ju inte göra annat än o springa till tandläkaren hela tiden. De säger att om d inte går över o man inte hittar nåt fel så måste tanden rotfyllas. Jag vägrar ha d så här, ska man behöva rotfylla varenda tand nu då pga stress. Verkar ju inte klokt.

Nu ska jag gå o lägga mej o gnissla lite tänder... eller... näääe jag tror jag måste sluta m det :-)

GODNATT mina vänner!!


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Usch vad jobbigt Patricia! Hoppas de hittar felet. Det är så jobbigt när man måste hitta barnvakt när man vill gå till tandläkaren =(



Och så skall du ligga vaken och fundera över om du gnisslar tänderna också, vilken idé! Typiskt tandläkare (jag gillar inte att gå till käftis!) - är man inte stressad, så blir man =/

2012-06-19 @ 23:34:58
URL: http://ansgarssyskon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0