Midsommarafton

Idag gick vi inte upp så tidigt så när vi hade ätit frukost hann vi inte m så mkt. Jag tog hand om disken, duschade, klädde på alla barn finkläder o sen gjorde vi inte så mkt mer. Vi åt några mackor innan vi packade ihop oss i bilen o åkte till Altuna för att iaf se en Midsommarstång. De dansade sista dansen när vi kom, så vi hann inte va med o hoppa små grodorna tyvärr, men å andra sidan kanske d va bra. För Evelyne sprang runt hit o dit hela tiden o vägrade va still en enda sekund, så vi gav upp ganska snart o åkte hemåt igen. Men d va kul o bara få en skymt av ett äkta traditionellt Midsommarfirande.
 
 
När vi kom hem började vi direkt laga mat, en något försenad Midsommarlunch. När vi hade ätit den underbart goda maten så sköljde jag av disken lite snabbt bara, tog m mej jordgubbar ut o rensade dem i solen medan barnen lekte. Mathias kom ut o va ute m barnen medan jag gick in o gjorde klart jordgubbstårtan, allt utom jordgubbarna la jag på den, gick ut till barnen o så fick de lägga jordgubbarna på tårtan. Vi fikade ute.
 
 
Sen gick vi in o barnen fick chips, godis o titta på tv o spela tv-spel. Jag plockade ur diskmaskinen o fyllde den m ny smutsig disk o satte igång den, satte igång en tvättmaskin o sen nattade vi barnen tillsammans. Nu har Mathias matat Julius m flaska då d inte räckte m att jag nyss ammade. Snart ska vi mysa i soffan o se en film.
 
Hoppas ni alla har haft en GLAD MIDSOMMAR!!!
 

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Låter som att ni haft trevligt =) Ha det så bra!

2012-06-22 @ 22:25:54
URL: http://ansgarssyskon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0