Måste börja i tid, ännu tidigare

Godkväll, jaa va ska jag säga om den här dagen då... den har varit stressig o jag har haft ont i magen, känt mej snurrig o konstig, mer än vanligt alltså o haft huvudvärk. Beror säkert på den extrema tröttheten pga flera månader m mer el mindre sömnlösa nätter. Så d här får inte bli ett långt inlägg för jag måste få lite skönhetssömn om d nu går att rädda ett uns av den lilla skönhet som en gång kanske fanns :-)
 
 
Tänk att just jag fick en plats åt Nathalie på simskola i Enköping, tur m det va ju att de stackarna som går på simskola i Fjärdhundra nu dom fryser pga d dåliga vädret, regnet o det slipper ju hon. Baksidan av d måste jag ju ändå få säga e att jag ska få m mej mina 4 små barn o imorgon blir det 6 barn m till Enköping. Allt ska klaffa, ingen får bajsa i blöjan precis några minuter/sekunder innan man går utanför dörren för att åka dit, ingen får bli kissnödig, Julius får inte spy ner mej el sig själv, ingen får krångla, trotsa, vägra klä på sig osv för då hinner vi inte i tid till simskolan. Nu tänker du kanske att hon får väl börja tidigare o förbereda inför att åka iväg. Men när d krånglas o oförutsedda saker inträffar i sista sekunden så spelar d ingen roll hur mkt man har planerat o fixat så att vi ska komma iväg i tid, då e allt d raserat. Jag börjar i tid, jag förbereder hela dagen, jag ser till att blöjor e bytta, rätt kläder e på, alla e mätta, har kissat osv osv. Men d går bara inte o komma i tid, än så länge. Jag har all tid i världen på mej från början, gott om tid, så plötsligt tickar klockan på o tiden rinner mej ur händerna. Sen kör d ändå ihop sig o blir omöjligt o komma iväg som vi borde.
Nåja, imorgon ska jag börja ännu tidigare om d går. Jag måste klara d, att komma i tid, att inte behöva springa in i simhallen m Julius i bilbarnstolen o Nathalies väska o min handväska i andra handen o hjärtat i halsgropen. Vill så gärna slippa stressa o va en sån där mamma som alltid kommer i tid.
 
 
Nathalie har iaf jätteroligt på simskolan o berättar massor när hon har varit där om hur hon gör framsteg o idag va hon såå stolt över att ha simmat i den djupa bassängen för första gången o det redan andra dagen på simskolan!! Vilken tjej!! Min underbara Nathalie. D bara lyser om henne o jag märker hur hon växer genom att få göra något som bara e för henne, inga syskon att dela uppmärksamheten med, hon får nya vänner, har roligt, lär sig simteknik o får leka o ha skoj tillsammans m andra barn. Hon e så modig o vuxen i sitt sätt att vara på något vis. Jag e stolt över henne.
 
 
Under tiden som Nathalie va på simskolan idag så tog jag m mej Vidar Evelyne o Julius o handlade mat på Coop Forum. Evelyne skrek först för att hennes byxor satt "fel" enligt henne o sen för att hon ville springa omkring o inte ville sitta i kundvagnen. Det ekade över hela parkeringen o sen inne i affären. Efter den handlingen va jag helt svettig o trött. Så tillbaks till simhallen o hjälpa Nathalie att duscha, klä på sig o kamma håret. Sen ut till bilen o åka hemåt. 
 
 
Anthon o Robin har varit hos sina vänner o sovit borta 2 nätter i rad nu o jag hämtade dem på vägen hem idag efter simskolan. Jag åkte därifrån m ett barn till, en av deras vänner som ville följa m hem till oss. Så jag hade 7 barn här ikväll fram till kl.20. Mathias jobbade över o kom hem 20.30. Vilket inte heller e så passande nu när jag blir extra trött o orkeslös efter "simskole racet" o han ska jobba över på torsdag oxå o kanske nån dag i helgen.
 
 
 
När vi kom hem från simskolan hängde jag upp badkläder o handduk, alla jackor, överdragsbyxor osv o ställde skorna på plats i hallen, lagade mat. Alla åt o det blev spaghetti carbonara till barnen idag igen för jag hade massor kvar sen igår av d. Så gjorde jag en omelett m oregano paprikakrydda svartpeppar o skivade tomater på stekt färsk potatis o bacon. Barnen smakade omeletten o några åt lite potatis oxå. De älskade omeletten. Nathalie sa att mamma du lagar så god mat gång på gång att hon tyckte jag skulle öppna en restaurang o jobba som kock där när alla barnen blivit stora. Så gulligt sagt av henne.
Efter maten tog jag hand om disken, torkade fint i köket, vek tvätt, bytte blöjor, Vidar duschade m Anthon o Robin, jag plockade fram rena kläder, matade Julius, sen nattade jag barnen. Nu e jag supertrött själv, å det gick väl sisådär m det där o inte skriva så långt inlägg...
 
Imorgon e en annan dag, Godnatt!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0