Känslosam skolavslutning...

Imorse va d fullt upp m att se till att alla 6 barnen åt frukost, fick på sig kläder o borstade tänder. D började regna så jag tog bilen till dagis o lämnade Nathalie o Vidar vi kom bara 50 min försent ;-) men d gör ju inget eftersom jag ju bara e hemma. Sen åkte jag förbi postlådan o postade några brev. Så hem igen o byta blöjor på dom små, fixa iordning d sista som tex kameran o skötväskan. Jag skickade iväg Anthon o Robin till skolan o gick själv mot skolgården strax därefter m Evelyne o Julius i syskonvagnen. Idag hade Anthon o Robin skolavslutning. Den hölls på skolgården o eleverna sjöng o rektorn pratade som d ska vara. Min vän Jaana va där m sin alldeles nyfödda bebis, som jag då fick se för första gången. Det e ju så underbart varje gång d föds ett nytt liv, ett mirakel! Han va så söt hennes lilla pojke. Jag kände mej så lycklig när jag stod där o stolt över alla mina fina barn. Å vad vackert dom sjöng o va stora mina äldsta barn börjar bli. Skolavslutningar har alltid berört mej väldigt mkt pga att d alltid e lite sorgligt, vackert o en härlig tid som väntar, ett långt härligt sommarlov. Men den här skolavslutningen va d extra jobbigt eftersom Anthons fröken slutar o börjar nytt jobb i höst o Robin får en ny fröken i höst han oxå, även om hans gamla fröken finns kvar på skolan så känns d ännu mer sorgligt o känslosamt. Både vi föräldrar (särskilt jag) o Anthon o Robin har ju lärt känna de fröknarna de haft nu ett par år o man kommer att sakna dem. De har gjort ett jättebra jobb m mina söner o de e så trevliga. Jag blev väldigt tårögd faktiskt. I höst börjar något nytt, nya lärare o nya årskurser. Anthon börjar 5:an o Robin 4:an. 
Efter skolavslutningen samlades eleverna i sina respektive klassrum o jag valde att va m Anthon eftersom hans fröken slutar på skolan o jag ville ta farväl en sista gång. Sen gick vi hem o åt lunch.

Här kommer några bilder på Anthon o Robin från idag!







När vi åt lunch kom mina svärföräldrar o när jag ätit klart så passade de barnen medan jag åkte till dagis o hämtade Nathalie o Vidar. När vi kom tillbaka packade vi ihop d sista åt Anthon o Robin. De åkte m Mathias föräldrar till deras landställe på Vätö utanför Norrtälje där dom ska va i 1 vecka.
På eftermiddagen tvättade jag o sen va d bara konfliktlösande mellan barnen, blöjbyten o amningar/matningar m flaska som gällde hela eftermiddagen. Konstigt nog så e det nästan alltid så att trots att de stora killarna inte e hemma så blir d jobbigare m de barnen som e kvar hemma, fastän dom e färre då. Dom bråkade hela tiden. Ute öste regnet ner så d va ingen idé att gå ut. Julius som nästan alltid e så glad på kort e oftast jättegnällig o skrikig annars tyvärr. Han e snäll, men han e ofta missnöjd liksom o sover bara små korta stunder som man inte hinner göra nåt på o han e hungrig som en varg jämt verkar d som el så vill han bli buren hela tiden.

Här kommer kort på Julius när han log här tidigare idag o förresten blir han 4 månader idag, så grattis lilla plutten





Sen lagade jag middag o idag blev d citronpeppar kryddad hokifilé i grönsaksbuljong m ris vitvinssås o gurka, tomater, oliver o feta ost m olivolja salt o peppar, så här såg maten ut





Efter maten tog jag hand om disken, bytte blöjor, matade Julius, tog hand om tvätt, nattade barnen, satte mej en kort stund vid tvn m Julius o åt sen middag själv. Mathias jobbade över o kom hem när barnen sov. Jag fick hjälp att bära ut lite saker till bilen, jag slog in några presenter, hämtade upp tvätt från torktumlaren, fyllde på toapapper, gjorde iordning mjölkersättning åt Julius på flaska som Mathias matade honom m, började skriva matlista osv osv... nu orkar jag inte mer idag. GODNATT!!


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Skolavslutningar är VERKLIGEN känslosamma! Lyllos dig som har fått se Jaanas bebis =) <3

2012-06-12 @ 23:49:33
URL: http://ansgarssyskon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0