God mat & lite av d vanliga

Imorse började jag m att bädda alla sängar innan vi gick ner o åt frukost. När vi ätit så tog jag hand om disken o då va d en hel del från igår kvar oxå så d tog ett tag. Sen skar jag grönsaker o gjorde tzatsiki o så ugnsstekte jag grönsakerna som va paprika, champinjoner o palsternacka, fräste lök i stekpannan, satte in klyftpotatis i ugnen, Mathias stekte fläskytterfilé som legat i sweet chili marinad i ett dygn o så skickade vi in köttet i ugnen oxå.
 
 
Mathias spelade lite fotboll m Robin en stund, Nathalie o Evelyne lekte tillsammans, Anthon o Vidar spelade tv-spel o jag tittade på min Julius o hans underbara leende :-)
Jag dukade o gjorde guacamole sen åt vi lunch o jag tog hand om disken, kokade ägg o vek tvätt. Så d känns som om jag har stått i köket mest hela dagen. Nu närmar d sig middagsdags o det blir rester från tidigare idag o från gårdagens Midsommarlunch, ska bli gott!!
 
Önskar mina vänner en trevlig kväll!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0