Bvc besök kompisfika & handling

Dagen började m att jag o Evelyne duschade, sen åt jag o barnen frukost. Julius sov förresten hela natten o vaknade kl.6.30. Hoppas d håller i sig. Barnen bråkade en massa. Sen åkte vi till bvc jag o dom 4 små o vägde o mätte Julius. Han väger nu 6530 gram o är 64 cm lång, 4 månader gammal. Nathalie Vidar o Evelyne bråkade, skrek o bankade m leksakerna i väntrummet så att bvc sköterskan sa till dem till slut o jag oxå såklart.

Efter bvc besöket som va lite rörigt o livligt m 4 små barn, så åkte vi direkt till stan o handlade lite saker. Efter d åkte vi hem till min vän Helena o hennes 4 barn o fikade i deras nya lägenhet. Jag hade mat m mej så jag gjorde lunch där till barnen oxå.



Sen skjutsade jag Helena o hennes yngsta barn Saga till frisören o därefter åkte jag o barnen till Ica Maxi o handlade lite. Där sprang Nathalie o Vidar runt, larvade sig o lyssnade inte alls på mej, de sprang bland hyllorna o välte toapapper o hushållspappers förpackningar för att de lekte bland dem. Jag sa gång på gång till dem att de skulle låta bli o att de inte fick springa runt i affären. Men de struntade i va jag sa. Så efter den handlingen va jag helt slut.



När vi kom hem packade vi upp varorna o Vidar, Evelyne o Julius hade alla tre somnat i bilen på vägen hem så dom fick sova en liten stund m bildörren öppen medan jag packade upp o Nathalie hjälpte mej. Mathias kom hem o bytte om o stack ut o sprang före middagen. Jag började m maten o när han kom hem igen så klippte han gräset. Barnen fortsatte att bråka, springa runt o va elaka mot varann. Jag gav barnen mat o Mathias åt sen när han va klar. Barnen va ute m Mathias ett tag o lekte. Så satte jag igång en tvättmaskin medan Mathias tog hand om disken o jag bytte blöjor på de små o ammade Julius. Mathias nattade barnen o sen pratade jag o Mathias en massa o satt vid datorn tillsammans en stund. Nu sover alla utom jag. Nu ska jag ner i tvättstugan o hämta upp tvätten o hänga den.

Hoppas på en mycket bättre dag imorgon m lugnare barn o vackert väder så vi kan va ute!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0