Bastat & ätit tacos

Mathias bastade först själv o sen bastade jag m Vidar. Han va den enda av alla barnen som ville basta. När vi satt där i bastun så sa Vidar: mamma d kommer bli bättre när jag går i förskoleklass sen som Nathalie snart ska göra. Jag: Varför då? Vidar: då måste man inte lyssna så mycket på fröknarna hela tiden o så behöver man inte vänta tills alla har ätit klart vid lunchen innan man får gå från bordet. Jag: Lyssna på fröknarna måste man göra både i förskolan o när man går i förskoleklass. Tror du att man får gå från bordet när man vill när man går i förskoleklass, har Anthon o Robin sagt d? Vidar: Nej dom har inte sagt d, men jag tror att d är så.
Jag kände mej extra ren efter bastandet o duschen efteråt för jag använde en kroppspeeling så att huden blev supermjuk o len.




Efter bastandet så hjälpte jag Mathias att laga middagen. Men han va nästan klar m den. Vi åt tacos o det va lika gott som alla andra helger vi ätit d. Julius satt o log o va så glad fram tills dess att jag hade lagt upp mat på min tallrik o skulle ta första tuggan typ. Då blev han plötsligt hungrig o skrek o va ledsen. Så d va bara till o amma o äta samtidigt. Så brukar d va.
Efter middagen poppade vi popcorn till barnen o så fick de godis oxå o titta på film. Jag tog hand om disken o lite tvätt. Sen nattade vi barnen. Nu sover min älskling i soffan o alla barnen sover gott i sina sängar. Jag njuter av tystnaden.

Godnatt alla ni därute o hoppas att eran dag har varit fantastisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0