Ännu en helt vanlig dag...

Regnet vräker ner utanför fönstret, Mathias o jag vaknar till ljudet av omvartannat bråkande o lekande barn, vi går upp o äter en lång frukost o sitter kvar extra länge o pratar o bara umgås.



Sen tog jag hand om disken, ammade, klippte barnens naglar, bäddade rent i Evelynes säng o bäddade alla sängar, jag matade Julius m flaska, åt lunch, ammade o tog hand om disk igen.



Så skrev jag matlista, ammade, hängde tvätt, bar ut grovsopor o pantburkar/flaskor till bilen o åkte till ÖoB o Ica Maxi m Nathalie o handlade. Både hon o jag tyckte d va lite tomt utan vår lille Julius som annars alltid följer m, men den här gången fick han stanna hemma m pappa, Vidar o Evelyne. Anthon o Robin e fortf på Mathias föräldrars landställe. Så vi har bara 4 barn hemma :-)



När vi kom hem från affären så packade Mathias upp varorna medan jag o Nathalie åt middag, jag ammade o Mathias duschade Nathalie o Vidar, vi nattade barnen tillsammans, jag ammade igen o gosade lite extra m Julius.
En tuff vecka väntar då Mathias ska jobba över några kvällar i veckan o en dag under kommande helg. Anthon o Robin kommer hem tis el ons. Jag har fått en fruktansvärd tandvärk igen, denna gång i en annan tand :-( Så imorgon blir d till o ringa tandläkaren o boka akuttid o hoppas att nån kan ställa upp som barnvakt, blääää!!!
Jag kan inte gå runt o ha outhärdligt ont, både tandvärk o huvudvärk o ta hand om 4, snart 6 barn.

Nu ska jag sova, så GODNATT allihop!!


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Du hittar så roliga bilder =) Hoppas att tanden blir bättre snart.

2012-06-17 @ 23:48:23
URL: http://ansgarssyskon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0