wow vilken dag!!!

Alltså såna här dagar njuter jag verkligen, av solen, sommaren, se mina glada lekande barn o god mat :-)
 
Morgonen/förmiddagen bestod av diskplock, blöjbyten, bädda sängar, duscha barn o mej själv, slänga sopor, packa simskoleväskan, förbereda middagen genom o skala potatis göra kall sås till fisk o krydda laxfiléer, bära upp tvätt från torktumlaren, lunchfix, diskplock igen osv. Barnen va ute i flera timmar o lekte.
 
 
Sen kom Mathias hem vid 14-tiden, eftersom Vidar fortf har diarré så får Mathias va hemma m honom o några av de andra barnen. Jag tog m mej Nathalie o Julius o åkte till simskolan. Vi kom i tid o när jag lämnat henne där så åkte jag till leksaksaffären o köpte några presenter till Evelyne som hon ska få på sin födelsedag. Sen direkt tillbaks till simhallen o hämta Nathalie. Jag bytte blöja på Julius o ammade honom när Nathalie hade duschat o klätt på sig.
 
 
Så åkte vi till Ica Maxi, d kändes så skönt o komma in där, kände mej som hemma, där hittar jag allt. Har ju handlat på Coop Forum nu några ggr pga att d ligger nära badhuset o jag har passat på o göra d när jag bara har haft 3 barn m mej, medan Nathalie varit på simskola. Men där hittar jag ju inte för jag brukar inte handla där.
Efter storhandling på Ica Maxi bar d av hemåt o när vi kom hem sprang alla barn som stannat hemma m Mathias o hälsade på oss o ville hjälpa till o bära in varor. När allt va uppackat gick jag o Nathalie ut o satte oss i solen o åt middag, foliepaketerad grillad lax m kokt potatis o kall sås m ishavsrom, dill, rödlök cremé fraiche salt o peppar. Mums!!! Barnen va ute hela kvällen.
 
 
Sen va d läggdags för barnen så vi gick in o började natta dom. Jag bytte blöja på Evelyne o duschade henne för hon va så smutsig efter uteleken. När jag nattat alla barn satt Mathias o sov m Julius, jag tog hand om diskberget Mount Everest, la upp mat som blev över i bunkar o blandade mjölkersättning o hällde upp i 2 flaskor så jag har 2 klara att bara värma sen när d behövs. Nu har jag ammat Julius o han sover i min famn, nu ska jag byta blöja på honom o lägga honom, kolla fb o sen gå o zzzzzzzzova :-)
 
 
Har ännu inte hunnit ringa tandläkaren men nu måste jag göra d för jag har så ont att jag inte står ut, så d blir till o gå akut igen... blä!!!!!!!
 
 
Natti natt allihop!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0