Vardagssysslor o fågelskit

Efter frukosten imorse tog jag hand om disk, torkade bordet köksbänken o spisen, Anthon o Robin duschade, jag tog fram kläder till dom, körde en diskmaskin, bytte blöjor, bäddade sängar, klädde på dom små, klippte alla barnens naglar, packade Nathalies simskoleväska o skötväskan, bar ut lite saker till bilen, torkade bort fågelskit från bilen, fixade lunch, tog hand om disk igen, satte igång en tvättmaskin, packade ihop o gjorde barnen redo för att åka iväg.
 
 
Sen åkte vi till simskolan o jorå d går rätt bra o vi kom i tid även idag :-) Nathalie frågade mej om hon fick ha m sig sina rosa simglasögon för det e flera andra i hennes simskolegrupp som har simglasögon m sig o det fick hon såklart. När Nathalie va på simskolan åkte jag m dom andra barnen till min vän Helena o provade några byxor hos henne som hon ville sälja medan hon passade barnen i bilen. Sen fort tillbaks till simskolan, in o hjälpa Nathalie m duschning o se till att hon klädde på sig. Sen ut till bilen igen o då ammade jag Julius o ringde Mathias. Han kom dit o Nathalie o Vidar fick åka m i hans bil o jag åkte o slängde lite skräp o sen åkte vi hem.
 
 
När vi kom hem lagade Mathias middag o jag gick ut o tvättade bort en massa fågelskit el va d nu va på bussen, såg ut som om nån hällt ut en massa blåbärssoppa över halva ena sidan av bilen. Nu får dom där fåglarna ta o sluta bajsa på vår bil tack :-)
 
 
Så åt vi middag o jag hängde tvätt, Mathias tog hand om disken, sen fick barnen fika o så nattade vi barnen.
Barnen har bråkat extremt mkt idag så nu e man lite trött. Det e ingen bra kombination m en massa bråk o skrik när man har huvudvärk o tandvärk o jag fick inte ens ett enda tillfälle då jag kunde ringa tandläkaren, så jag hoppas dom e lugnare imorgon så jag kan ringa då...
 
 
Nu ska jag gå o lägga Julius i vaggan, han ligger här o sover i min famn nu o ta en kopp te sen o några kex m ost tillsammans m älsklingen.
 
Trevlig kväll på er allihop!!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Trevlig kväll! Hoppas du hinner ringa imorgon. Sköt om er!

2012-07-02 @ 22:36:23
URL: http://ansgarssyskon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0