Utelek & grillning = äkta sommardag

Den här dagen startades som vanligt m frukost, diskplock, tvätt, blöjbyten, bädda sängar, dra upp rullgardiner, packa Nathalies simskoleväska osv. Sen smorde jag in mej o barnen o vi gick ut i det underbart somriga soliga o sköna vädret en stund ¤¤¤ jag satt o tittade på när barnen lekte o sen skrev jag matlista o gick igenom reklamhögen. Efter d va d dags för lunch o vi gick in o åt, jag hängde tvätt o tog hand om disk, bytte blöjor, värmde Julius flaska, gick ut till bilen m barnen, åkte in till simskolan m Nathalie. Vi kom i tid idag oxå m bara några få minuters marginal men ändå.
 
 
När hon simmade så tog jag m mej de andra barnen o gick till Coop Forum o handlade lite mat o sen tillbaks till Nathalie för o hjälpa henne. När vi va klara ringde jag Mathias o åkte till Jysk där vi mötte honom, jag handlade lite saker där medan han passade barnen i bilen o sen åkte vi hem allihop.
 
 
Mathias grillade färska hamburgare som jag hade köpt o han skar upp grönsaker till dom oxå, jag ammade Julius, hängde tvätt o så åt hela familjen middag.
 
 
Vi har alltså haft en riktig äkta sommardag idag m fint väder, utelek o grillning :-)
 
 
Vidar har varit dålig i magen ända sen igår kväll o haft diarré 2ggr på em/kvällen igår, 1gång inatt, 1 gång imorse o 1 gång nu ikväll. Vi vet inte vad d beror på. Han har fått hårt bröd o vatten några ggr idag så att hans mage ska få återhämta sig, men nu på kvällen fick han ju som sagt diarré igen trots att den varit borta hela dagen, så d verkar inte spela nån roll vad han äter. Han mår bra annars, har ingen feber, mår inte illa o har inte ont i magen än så länge peppar peppar ta i trä.
 
 
Efter maten ikväll ammade jag Julius, dukade av bordet, Mathias ser nu på tv o jag har just nattat barnen själv. Jag ska nog oxå kolla lite på tv snart o ta en kopp te, men först blir d nog o kolla läget på fb.
 
 
Godkväll mina vänner <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0