Tandläkarbesök

Igår fick jag sova lite längre igen efter en jobbig natt o morgon m mkt amning. När jag gick upp så bytte jag lite blöjor på dom små, tog hand om disken, åt frukost, gjorde mej själv o barnen iordning.
 
Jag försökte äta något till lunch men d va svårt för jag e alltid så fruktansvärt nervös när jag ska till tandläkaren. Det e typ d obehagligaste jag vet. Så timmarna innan jag ska iväg så springer jag på toa hela tiden, borstar tänderna, sköljer dem m fluor o gör rent m tandtråd emellan tänderna. Det gör jag alla andra dagar oxå i princip. Jag kan knappt äta nåt alls o har jätteont i magen o hjärtat bultar som om d ska hoppa ur kroppen på mej.
 
Strax efter kl.13 åkte jag iväg. Jag hittade parkeringsplats direkt, alldeles i närheten av entrén (d märks att det e semestertider för d finns nästan aldrig annars). Jag gick in, gick på toa o satte mej sen i väntrummet. Där fick jag vänta i 15 min innan d blev min tur. Jag avskyr att behöva vänta för då hinner jag bli så nervös.
Tandläkaren tittade på dom tänder jag har ont i. Sist jag gick akut så togs en del bilder på dom för d va samma tänder då som gjorde ont. Han tittade på bilderna oxå. Ang framtanden som Julius råkade nocka mej på m sitt huvud 2 ggr o Evelyne gjorde samma sak 1 gång så e det bara o vänta. D finns en blödning kring den som syns på röntgenbilderna o det kan göra ont i den flera månader ca ett halvår o det går inte att göra nåt åt. Kul!! Tanden kan spricka. Den kan även bli missfärgad o då e det ett tecken på att nerven kan ha tagit skada. I värsta fall måste man då dra ut den... vilket jag ju inte direkt blev lugnare av o höra om man säger så.
Den andra tanden jag har ont i är d så m att d beror på stress. Jag biter ihop tänderna mot varann när jag sover el grubblar över saker o det leder till tandvärk o huvudvärk som jag har haft en hel del av. Så efter att dom har rotfyllt en av mina tänder så kommer dom att göra en bettskena åt mej som jag ska använda för att avlasta tänderna.
 
 
Ja, ni kan själva gissa hur jag känner för att gå till tandläkaren nu... om jag va rädd innan, så e jag garanterat helt skräckslagen när jag går dit nästa gång... Dessvärre ska jag dit redan idag om 1 tim. Hua!!!
 
 
Efter tandläkarbesöket igår åkte jag o köpte lite presenter till Evelyne o gick på Apoteket. Sen åkte jag hem o åt middag. Jag tog hand om disk, försökte amma men Julius ville inte, så d fick bli flaska istället, barnen va ute o sen åt vi glass. Därefter va d läggdags för barnen. Sen tittade jag o Mathias på en Irene Huss film på tv medan Julius somnade så fint på Mathias axel. Så va d natti natti efter den.
 
Idag gick jag upp 7.20 o åt frukost m Nathalie som va den enda av alla barnen som va vaken då. Sen vaknade Anthon o Robin, Evelyne o så Vidar. Mathias o Julius sover ännu. Jag väcker dem innan jag åker. Jag hann plocka ur diskmaskinen o se till att alla barnen borstade tänderna o fick på sig kläder.
 
Nu hinner jag inte skriva mer för jag måste fixa m mina tänder o sen åka till tandläkaren igen.
 
Ha en trevlig dag allihop!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0