Städning TW Party o renovering

Gårdags förmiddagen gick åt till att förbereda inför Tupperware Partyt. Jag bakade 2 st chokladkakor, vispade vaniljvisp, plockade fram koppar, skedar, asietter, socker, tepåsar, fyllde på kaffebryggaren o kokade kaffe strax innan gästerna anlände o hällde upp i en termos o satte igång nästa kanna, jag bäddade sängarna, plockade o fixade. Mathias dammsög hallen o köket igen trots att jag hade dammsugit hela huset dagen innan, han städade badrummet oxå, sen klippte han alla barnens naglar. Vi åt lunch. Jag tog hand om disken.
 
 
Mathias tog m sig Anthon Robin Vidar o Evelyne o åkte o handlade på Ica Maxi precis när Tupperware Partyt började. Tupperware Partyt började kl.14 o skulle hålla på till kl.16, men inte förrän ca kl.17 åkte de flesta gästerna hem. Vi lyssnade på demonstrationen av produkterna, som hölls av min vän Jaana, fyllde i våra beställningar, fikade o pratade. En av gästerna hade m sig sin ena dotter, en tjej som gick i samma grupp som Nathalie på dagis, så dom lekte under tiden eftersom Nathalie va hemma. Julius va oxå hemma m mej.
 
 
TACK alla tjejer som kom på mitt Tupperware Party igår!!! Vi hade jättetrevligt tyckte jag :-)
 
Efter TW Partyt  stannade Nathalies kompis kvar hos oss. Hon ville sova över hos oss, så jag ringde hennes mamma o pratade om d. Vi bestämde att dom skulle få d. Jag la kyckling i marinad o gjorde en sallad.
Sen röjde jag upp lite i köket, sköljde av disken, satte igång en diskmaskin, torkade rent osv.
Mathias grillade. Vi åt marinerade grillade kycklingfiléer jasminris sallad kall bearnaisesås o tzatsiki till middag.
 
 
Jag tog hand om disken, vi gav barnen popcorn o dom fick titta på film. Sen nattade vi alla barn o satte oss vid tv:n en stund innan d va natti natti för oss med. Då va Nathalie o hennes kompis fortf vakna. Men när vi hade gått o lagt oss så somnade dom oxå.
 
 
Idag efter frukosten så tog jag hand om disk, bäddade sängar, drog upp rullgardiner, såg till att alla barnen blev klara dvs fick på sig kläder, borstade tänder, kammade håret osv.
 
Mathias började renovera vår lilla toa bredvid köket, han fortsatte riva d gamla o satte i en ny dörr. Jag hann bara m att ta hand om barnen, gå ut en stund m några av dom o tvätta 2 maskiner.
 
 
Nathalie följde m hem till sin kompis när kompisens mamma kom för att hämta henne.
 
På kvällen lagade jag omelett kokt potatis o bacon till middag o såklart lite grönsaker till d. Jag bakade oxå en äppelpaj o vispade vaniljsås. Nathalie kom hem precis när jag hade ätit klart, jag dukade fram fikat o hela familjen fikade tillsammans innan jag hängde lite tvätt, sköljde disken o nattade barnen.
 
 
Nu återstår min o Julius tid tillsammans, jag ammar o så kanske jag ser lite på tv oxå, kollar lite fb o sen kryper ner i sängen.
 
Godnatt mina vänner, hoppas ni har haft en underbar dag!! Vädret idag va helt okej, s¤l o skurar som vanligt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Låter som att ni hade en härlig dag! Kul att tw-partyt gick bra=)

2012-07-17 @ 01:32:16
URL: http://ansgarssyskon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0