Städa & grilla

Imorse gjorde jag frukost på sängen åt Mathias. D va hans första semesterdag idag. Sen åt jag frukost m barnen, tog hand om disk, satte igång en tvättmaskin, ammade, bytte blöjor, bäddade sängarna extra fint för jag kände för d, vek lite tvätt, såg till att barnen fick på sig kläder o borstade sina tänder, plockade upp alla leksaker från golven i barnens rum, hängde tvätt, fixade lunch. Mathias klippte gräset o sen sprang han.
 
 
Vädret va inte toppen idag, mulet m nån enstaka solglimt o kvavt o väldigt varmt.
 
 
På eftermiddagen va barnen ute m Mathias, Julius sov en liten stund o jag dammsög hela övervåningen. Jag tog bara en liten paus då jag gick ut en stund för o ta lite luft. Jag pratade m en av våra grannar o hjälpte Evelyne att plocka smultron hos dem.
 
 
På kvällen gjorde jag sallad o satte in en plåt i ugnen m pommes frites medan Mathias startade grillen. Jag dukade bordet oxå o gick ut till barnen o Mathias. Vi åt chips, Mathias spelade lite fotboll m Anthon o Robin. Sen grillade han kött. Vi gick in o åt grillad fläskytterfilé m pommes frites sallad kall bearnaises o grillsås.
 
 
Efter maten tog jag hand om disken, gav barnen lördagsgodis o sen nattade vi barnen. Alla utom Julius. Honom ammade jag, bytte blöja på o sen gav Mathias honom flaskan, nu har jag o Mathias tittat på film, Åter till Cold Mountain, en av mina favoritfilmer. Jag har sett den flera ggr, men jag älskar den filmen, så bra, men såå sorglig. Jag tycker att min Mathias liknar Jude Law, grop i hakan vackra ögon näsan e rätt lik å munnen o så håret... kanske därför jag gillar filmen så mkt :-)
 
 
Nu blir d natti natti. Så sov så gott mina vänner.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0