¤¤¤ SOL ¤¤¤

Jag gick upp efter ännu en jobbig natt m lite sömn o mkt amning. Bytte blöja på Julius, åt frukost, Anthon Robin o Vidar spelade tv-spel, Nathalie o Evelyne ritade, Mathias gav Julius flaskan, Anthon o Robin duschade, jag tog fram kläder åt dem, Mathias bytte blöja på Evelyne, jag tog hand om ett gigantiskt diskberg, plockade i diskmaskinen o diskade en massa för hand. Tittade igenom alla mina nya fina Tupperware saker o diskade dem oxå. Julius bajsade igenom blöjan när han satt i Mathias knä så vi fick hjälpas åt o ta av honom blöjan över handfatet o tvätta honom, jag duschade Nathalie o tog fram kläder till henne, Julius somnade, Jag städade lite i barnens rum, gjorde mej själv iordning, bäddade alla sängar, Mathias fixade lite m Passaten, jag bytte blöja på Evelyne duschade henne o tog fram rena kläder åt henne.
 
 
Sen åt vi lunch, jag tog hand om disken, Mathias gick ut m barnen i solen o spelade trädgårds yatzy m Anthon Robin o Vidar medan Nathalie o Evelyne lekte m vatten en stund. Sen började dom bråka så Evelyne fick gå in till mej o Julius. Mathias Anthon Robin Nathalie o Vidar spelade kubb, jag bytte blöja på Julius o slängde sopor, Mathias torkade bort fågelskit från bilarna. Alla gick in o Anthon Robin o Vidar spelade tv-spel, Evelyne spelade dataspel,  efter en kort stund gick de ut igen, Nathalie övade på att cykla utan stödhjul m Mathias.
 
 
Jag skar kycklingfiléer i bitar till middagen. Så gjorde jag lite fika som jag gick ut m, hela familjen fikade tillsammans, sen började d regna lite så vi gick in igen. Nathalie matade Julius m flaska, jag gjorde en marinad till kycklingen o la den där i, gjorde tzatsiki o sallad, sen kokade jag nudlar o plockade ur diskmaskinen medan Mathias grillade kycklingen.
 
 
Jag diskade lite för hand efter middagen o sköljde av resten av disken o ställde in den i diskmaskinen o startade den, Julius va m mej i köket, Evelyne tittade på tv o Mathias gick ut m dom andra barnen o spelade trädgårds yatzy igen o kubb, när barnen kom in fick dom chips choklad o salta pinnar o så tittade dom på tv.
 
Nu har vi nattat barnen, jag har ammat Julius o Mathias har även matat honom m flaska så nu sover han, Mathias ser på tv o jag skriver så tangentbordet glöder ;-)
 
 
Vi har sammanfattningsvis haft en ganska bra fredag den 13:e här än så länge, men kvällen e ju hyfsat ung så man vet aldrig, jag kanske ramlar ner från soffan el nåt, hahaha!!! Skämt å sido, vädret va okej, faktiskt mer än okej om man jämför m tidigare dagar. Solen tittade fram o det kom en skur, solen tittade fram igen o det kom en skur till o så höll d på några ggr idag, men som sagt rätt fin dag ändå o man kunde va ute mkt i alla fall trots små skurar här o där. Peppar peppar ta i trä så har Vidar bara bajsat en gång idag o det va inte diarré!!! Så nu hoppas vi verkligen att den har lämnat oss, åtminstone för den här gången o att den inte kommer hit på bra länge... Mina tänder värker fortfarande, men man kan väl inte få allt...
 
Hoppas ni mina vänner har haft en fin dag o att ni alla har sluppit olyckor, trots att det e en otursdag.
Jag önskar er en trevlig fortsättning på kvällen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0