Sol bad o grilla, en äkta sommardag ¤

Även natten till idag vaknade jag o Mathias några ggr av Julius så man kände sig inte direkt pigg o utvilad när man vaknade. Imorse åt jag frukost, tog hand om disken, torkade av alla köksstolarna, barnen o Mathias gick ut, d va soligt molnigt o lite kyliga vindar men ändå hyfsat fint väder ¤
 
 
Jag fyllde på toapapper i badrummet o blöjor under skötbordet till Julius, Mathias Anthon Robin o Nathalie spelade kubb, Evelyne o Vidar hade bråkat o Vidar sprang ut på vägen så dom fick gå in en stund, Vidar lekte på sitt rum o Evelyne tittade på filmen Hajar som hajar, Anthon o Robin kom in o spelade tv-spel, Nathalie övade på att cykla utan stödhjul igen m Mathias.
 
Jag dammsög, vi åt lunch, Nathalie Vidar o Evelyne badade i en liten pool, Mathias satt ute i solen o kollade dom, Anthon o Robin hoppade studsmatta, sen gick Anthon Robin o Vidar in o spelade tv o dataspel o byggde m lego, d blev ett antal blöjbyten o matningar då o då, tjejerna fortsatte att bada länge, Robin hade ställt rutschkanan så att dom kunde åka ner i poolen vilket dom tyckte va jättekul.
 
Jag dammsög klart hela huset.
 
 
Evelyne o Nathalie kom in o satt vid datorn o lyssnade på musik, Mathias hade röjt lite i trädgården o när han kom in så duschade han, sen startade han grillen medan jag duschade. Mathias grillade flintastek, jag skar morötter palsternacka o rödlök i bitar som jag fräste i olivolja salt o peppar i stekpannan, gjorde klyftpotatis i ugnen o varm bearnaisesås, jag dukade, vi åt, jag dukade av o tog hand om disken.
 
Sen fick barnen popcorn o godis o dom tittade på filmen Narnia Prins Caspian, nu har jag just nattat alla barnen utom Julius, för han sitter hos Mathias. Jag ska oxå äta godis nu o fortsätta städa inför Tupperware Partyt imorgon!
 
Förresten så har tänderna känts liiite bättre idag o Vidar har inte haft nån mer diarré, så den verkar ha gått över helt, peppar peppar ta i trä!! Vädret har varit ganska bra som sagt, enstaka skurar, men mest sol å moln o uppehåll iaf :-)
 
 
Önskar er alla en fortsatt trevlig lördagskväll!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0