Släktträff inflyttningsfest & TW-party

Jag har verkligen haft helgen smockfull av trevligheter :-) Därför har jag inte hunnit lägga upp några bilder från Robins födelsedag här på bloggen än. Men jag ska göra d så fort jag får tid.
 
Igår va vi på släktträff för min svärmors släkt, träffen hölls i Tillinge hos svärmors halvsyster. Barnen lekte, hoppade studsmatta, gosade m kaniner o marsvin, busade m hundar o hade jätteskoj! Några av de vuxna grillade o alla åt, pratade o hade jättetrevligt. D gick väldigt bra m alla barnen faktiskt. Långt över förväntan.
Sen åkte vi hem därifrån o Mathias släppte av mej, jag bytte om lite o gjorde mej klar för att åka på nästa fest, Mathias åkte m alla barnen i bilen o hämtade en kompis till Robin o sen släppte han av dem hemma hos oss, Mathias skjutsade in mej till Helena o Jesper i stan. De hade inflyttningsfest o bjöd på smörgåstårta, vi pratade, åt o drack gott o hade trevligt. Sen ville några gå ut o alla som va kvar började gå in mot centrum, jag ringde Mathias som kom o hämtade mej. D va skönt o komma hem för jag va sååå trött.
 
 
Idag sov barnen länge. Jaana hämtade mej när jag hade ätit frukost, duschat o gjort mej iordning, jag tog m mej Nathalie o Vidar o hon hade m sig sina två yngsta barn. Vi åkte hem till Helena o hade ett Tupperwareparty hos henne. Vi åt, fikade, pratade, tittade på TW produkter o beställde en del. Sen åkte jag Nathalie o Vidar m Jaana o hon skulle handla på Ica Maxi så jag passade barnen i bilen så länge. Sen skjutsade hon hem oss.
 
 
När vi kom hem va jag jättetrött. Mathias började grilla direkt, några av barnen va ute en stund, jag skar squash som vi oxå grillade, jag dukade, alla åt, d blev grillad marinerad fläskytterfilé m potatissallad, grillad squash bearnaisesås o grillsås, jag tog hand om ett enormt diskberg, Mathias duschade dom små, vi nattade barn, nu tittar Mathias på fotboll o jag sitter här o skriver :-)
 
 
D här m amningen, den funkar liksom bara lite då o då när Julius vill äta av mej, men han vägrar ofta o skriker vid bröstet o då blir d flaska, på nätterna äter han bröstmjölk av mej fortf, peppar peppar ta i trä så har han börjat sova liiite bättre, han vaknar oftast en gång mitt i natten o en gång runt 5-6 tiden på morgonen o så sover han sen till ca 7-8, beroende på när jag går upp. Förutom idag pga alla partaj i helgen så har jag faktiskt känt mej något piggare vissa dagar pga d. Jag vill gärna fortsätta amma så länge d går, iaf några ggr per dygn. Men det e så konstigt att vissa ggr väljer han bort mej o nästa så äter han hur bra som helst. 
 
 
Så d här m mina tänder *suckar* jag har ont i 3 tänder samtidigt nu o alla utspridda i överkäken, skitjobbigt, jag ska ringa tandläkaren imorgon igen för jag står inte ut o ha d så här!! Jag har så ont att d inte hjälper ens m värktabletter. Jag måste ju få hjälp m att fixa d. De tror att d kan bero på stress, att jag antingen gnisslar tänder el ligger o biter ihop tänderna hårt mot varann när jag sover.
Men jag tror att d kan va så att mina tänder tar stryk av att jag har svårt att äta/svälja. D har ju varit så i över 2 år nu o jag äter ju men d tar väldigt lång tid o jag kan verkligen inte äta fortare, jag äter i ca 1-2 tim varje måltid för att jag har problem m sväljreflexen pga stress (vad annars) jag kan inte äta tex segt kött el andra svårtuggade saker, ibland äter jag bara soppa, utan d måste va lättuggat o lätt att svälja, jag äter små portioner, jag blir snabbt hungrig igen, måste äta ofta osv.Tänderna får kanske inte vila som de behöver.
Om jag inte skulle äta så ofta el äta kortare tid varje måltid så skulle jag jämt va yr av hunger o bli trött o orkeslös istället, men om jag fortsätter o äta så ofta som jag gör så kommer jag väl inte ha några tänder kvar sen. Så hur jag än gör så kommer jag ju inte må bra. Bra tänder o pinnsmal kropp eller Dåliga tänder o en någorlunda normal kropp det e bara o välja :-(
 
 
Nu ska jag sova, så godnatt på er!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0