Picnic lek o bad

När jag gick upp runt 9 imorse så bytte jag blöjor på dom små, rakade benen, klädde på mej o barnen, åt frukost, matade Julius m flaska, tog hand om disk, packade för bad o picnic, tinade o marinerade kött, gick ut m grejer till bilen, bytte blöjor på dom små, ammade o gav Julius en flaska till.
 
 
Mathias målade lite här hemma o stack ut o sprang en sväng o när han kom tillbaks duschade han. Vi packade ihop d sista o bar ut d till bilen. Jag Mathias Nathalie Evelyne o Julius åkte till Sala o handlade lite på Ica Kvantum, sen åkte vi till Sala parken o hade picnic där, sen lekte barnen i den stora lekparken. Det va kanonväder, soligt o varmt, hela 27 grader!!! Här nedan kommer lite bilder ifrån utflykten i parken.
 
 
Senare åkte vi till ett bad i Österunda o Mathias o barnen badade ett tag, till o med Julius fick bada. Först tyckte alla d va lite kallt, men efter att dom varit i en stund så tyckte dom d blev varmare. Jag badade fötterna o benen.
Här nedan kommer lite bilder från badet.
 
 
Så åkte vi hem o Mathias startade grillen o matade Julius m flaska, jag hängde upp de blöta handdukarna o badkläderna, gjorde sallad, dukade o packade upp lite saker vi hade haft m oss idag på picnicen o vid badet. Mathias grillade köttet. Sen åt vi marinerad grillad fläskytterfilé m potatissallad o grönsallad.
 
Jag tog hand om disken, försökte amma, men Julius va inte intresserad, jag sköljde av disken, Mathias nattade Nathalie o Evelyne, nu sitter han o matar Julius m flaska, jag provade o amma nyss men Julius ville inte.
 
Vi har haft en underbar sommardag ¤ å som vi har längtat efter s¤len, nu e det ÄNTLIGEN högsommar o värme, åtminstone idag...
 
Jag önskar er en jättefin kväll o en trevlig morgondag!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0