Kompislek renovering o småfix

Igår kväll kollade jag på ett läskigt program på tv innan jag gick o la mej, så d resulterade i att jag inte sov så bra inatt, drömde mardrömmar o vaknade av Julius några ggr.
 
 
När jag gick upp imorse vräkte regnet ner därute. Vi åt frukost o jag bäddade sängarna o tog hand om disken. Sen tvättade jag, hängde tvätt, skar o la kött i marinad,  två kompisar en till Nathalie o en till Vidar ringde o ville leka, vi åt lunch o Mathias skjutsade Nathalie o Vidar till varsin kompis, Evelyne följde m. Sen åkte dom till stan o köpte lite saker.
 
 
Jag bytte blöja på Julius flera ggr o fixade m tvätt o disk igen, så kom Mathias o Evelyne hem igen, alla vi som va hemma åt glass ute på trappan. Regnet hade upphört för den här gången så vi satt i den värmande solen ¤
Sen ammade jag o värmde en flaska till Julius som Anthon gav honom, barnen va ute ett tag, sen satt Evelyne vid datorn o spelade, Anthon o Robin spelade tv-spel o byggde m lego, jag la mej en liten stund på soffan m Julius o försökte vila mina tunga ögonlock som bara ville falla igen... men Julius va ingen trött bebis just då, för han ville inte somna, så jag satte mej upp i soffan o satt där ett tag. Mathias satte upp foder runt nya toadörren o golvlister bredvid dörren, jag gick ut o startade grillen, Vidar kom hem, han blev skjutsad av kompisens mamma som ändå va på väg till stan för o handla, snällt av henne tycker vi. Jag va ute en stund m Vidar, Evelyne o Julius, Mathias kom oxå ut en stund, jag gick in o dukade, skar grönsaker, kokade pasta o gjorde champinjonsås. Mathias grillade marinerad fläskfile o korv.
 
 
Vi gick in o åt middag som alltså va fläskfile korv tagliatelle o champinjonsås. D började regna igen när vi satt o åt o sen fick vi se en vacker regnbåge på himlen. Vi åt kl.19, en timme senare kl.20 så åkte Mathias o hämtade Nathalie hos hennes kompis o jag struntade i disken för jag va för trött, jag ammade o matade Julius m flaska, tog hand om mer tvätt o så gick jag upp o duschade Julius o Vidar, bytte blöja på Evelyne, o nattade dom små.
 
 
Nu sitter jag här o skriver m några kakor o en kopp te bredvid mej, för d tycker jag att jag e värd idag ;-P
 
Hoppas din dag har varit underbar, önskar dej trevlig kväll/natt!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0