Det blev inte riktigt som vi tänkt oss...

Idag hade jag planerat att ta m barnen till Sala parken, där dom skulle få leka o vi skulle ha picnic. Vi gick upp rätt sent, för Nathalie Evelyne o Julius sov länge. Julius hade ont i magen inatt igen, men han gnällde bara litegrann till o från o jag stoppade i nappen några ggr när han tappat den o sen somnade han om o låg jättenära mej hela natten o jag höll om honom. Det e så oerhört mysigt att sova bredvid honom o han doftar så gott, så mkt bebis <3
 
 
Jag bytte blöjor på dom små, bäddade sängar o drog upp rullgardinerna.Vi åt frukost 9.30 o sen tog jag hand om disk, bar upp tvätt från torktumlaren, bredde mackor till picnicen som jag la i kylen, fyllde flaskor m vatten, tog fram filt, packade extra kläder regnkläder, packade skötväskan, bananer kex pappersrulle m.m o bar ut alltihop till bilen, bytte blöjor på dom små, bar ut vagnen, såg till att Nathalie kissade, matade Julius, värmde ersättning åt Julius att ha med som jag hällde upp i en termos, packade ner nappflaska osv osv.
 
 
Vi tog på oss shorts o linne jag o tjejerna, Julius fick ha långbyxor o t-shirt. Sen öppnade jag dörren o vi gick ut för o sätta oss i bilen... då började d regna. Å d va inte lite heller, jordens skur. Jag satte fast alla barn i sina bilbarnstolar o ringde min vän Helena som redan va i Sala parken m sin man o deras barn o frågade hur vädret va. Hon sa att d nog hade regnat där tidigare o att d va mörka moln fortf men lite sol. Jag vågade inte chansa på att åka o så kanske d hade börjat regna där oxå just när vi kommit fram. Så jag bar in all packning igen o knäppte loss barnen, Nathalie o Evelyne sprang in o jag bar in Julius.
 
 
Vi tyckte allihop att d va tråkigt att utflykten o picnicen inte blev av. Men jag förklarade för barnen att d inte hade blivit nåt kul om d hade regnat o att d va bättre o ta d en annan dag när d iaf e uppehåll. Dom förstod.
 
Men så kom jag på en idé, att vi skulle ha picnic i vardagsrummet, på en filt på golvet. Så d hade vi o det blev riktigt mysigt faktiskt. Dom va jättenöjda o glada m det :-) Dessutom så upptäckte jag då när vi öppnade kylväskan att jag hade glömt mackorna i kylen, så d va nog inte meningen att vi skulle åka nånstans idag... Sen värmde jag karibisk soppa till oss som vi åt i köket.
 
 
Så tog jag hand om disk igen, bytte blöjor, vek mängder av tvätt, matade Julius, dammsög hela undervåningen, lagade middag. Evelyne o Nathalie åt. Sen fick dom se på tv o äta chips, tills dom började bråka. Då gick jag upp m dom. Jag duschade dom o så borstade dom tänder o sen nattade jag dom.
 
 
Solen kom tillbaks en stund här nu ikväll, men vi får väl se hur d blir imorgon.
 
Nu har jag matat Julius vid tvn, först ammat o sen gett flaskan, så nu sover han gott. Jag har pausat en Varg Veum film på tv som jag snart ska sätta mej o titta på.
 
Godnatt o sov så gott mina vänner!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0