Bockar av några saker från att göra listan...

Morgonens bestyr bestod av att duka fram frukost, äta den, plocka av o ta hand om disken, bädda sängar, byta blöjor, få på barnen kläder, ringa Förs.kassan o hör o häpna tandläkaren. Japp, nu fick jag d äntligen gjort, jag ringde o bokade en akuttid, men d blir inte förrän på ons i nästa v som jag ska dit o så ska jag dit på tors oxå för då har jag en tid sen förut. Jag förberedde middagen genom att skära kycklingfiléer i små bitar o hälla upp ris o vatten i en kastrull o så va jag ute m barnen o vi åt lunch ute idag i sommarvärmen.
 
 
Sen kom Mathias hem o tog hand om Anthon Robin Vidar o Evelyne medan jag packade ihop lite saker o bar ut i bilen o tog m mej Nathalie o Julius o åkte till simskolan. D va näst sista gången idag. När Nathalie simmade åkte jag o handlade på Systembolaget. Det e inte ofta jag handlar där men tänkte att d kunde va gott m nåt glas vin nån gång nu när jag inte ammar så mkt längre o kan pumpa ur lite isf.
Så åkte jag tillbaks till simhallen o hjälpte Nathalie göra sig klar, ammade Julius o gav honom flaskan, filade mina naglar o sen åkte vi till en mack där jag gjorde rent framrutan på bussen o köpte jordnötsringar. Jag hade lovat Nathalie nåt gott att tugga på i bilen på vägen hem. Efter d åkte vi hem.
 
 
När vi kom hem bar jag in allt från bilen, hängde upp Nathalies baddräkt o handduk, vi åt middag som Mathias hade lagat, d blev wokad kycklingfilé i thaikryddadsås m ris o sallad till. Vi dukade av lite, barnen va ute efter maten o jag gick ut o badade Julius i en balja o det tyckte han verkligen om :-)
 
 
Sen gick vi in allihop o då hade Mathias tagit hand om disken. Vi nattade barnen, jag satte igång en tvättmaskin o nu har jag ammat Julius o Mathias sitter o matar honom m flaska. Sen blir d nog o kolla lite tv o fb, sen sängen. Ha en trevlig kväll!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0