Tvätt o trevlig överraskning...

Hela morgonen vaknade jag o somnade, vaknade o somnade o vaknade o somnade pga Julle som inte ville somna om trots att jag höll om honom i vår säng. Han låg inte alls stilla, så till slut gick jag upp o värmde välling till honom o han o jag somnade om. Sen upp m Anthon o Robin o alla dom andra barnen vaknade utom Julle. Dom tittade på julkalendern på tv o Anthon o Robin åt frukost efter d, sen gick dom till skolan, dom små spelade data- och tvspel. Jag försökte slumra lite till, men lyckades aldrig somna igen, blev lite vila iaf. Jag tog den där duschen som aldrig blev av igår kväll, vi åt frukost jag o dom små, jag plockade av bordet o sköljde disk.
 
Julle bajsade ner sig totalt o det va jättelöst, han verkar lite hängig idag oxå. Jag duschade honom, klädde på honom rena kläder o la honom i sängen för han såg trött ut o han somnade direkt. Sen gick jag ner i källaren o sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, gick upp i köket o plockade ur o i diskmaskinen, vi åt lunch, barnen fortsatte spela tv- och dataspel o jag sköljde disk.
 
Jaana kom förbi m mina nya TW produkter, jag blev väldigt glad av d eftersom jag inte visste att hon skulle komma, så d blev en överraskning, jag e så glad o få dom innan jul!!! Jag kommer att använda dom mycket d vet jag. Tack Jaana <3
 
Här kommer bilder på mina nya älskade Tupperware produkter...
 
 
 
Julius vaknade o han kändes varm så jag kollade om han hade feber o jodå d har han 38,4 grader, inte jättemkt men ändå, som sagt så verkade han ju hängig redan under morgonen/förmiddagen. Eftersom d bara (än så länge peppar peppar ta i trä) e han o Vidar som varit kladdiga i ögonen o jag hade aldrig kollat feber på Vidar för han har inte verkat särskilt trött el hängig. Men idag vid lunchen va han inte så hungrig o då misstänkte jag att även han hade feber. Så jag kollade febern på Vidar oxå. Han har 38,0 grader. Så nu har man helt plötsligt två små sjuklingar här hemma. Skönt att Mathias kommer hem ikväll. Jag hoppas inga fler insjuknar nu till jul...
 
Jag ringde Mathias, hängde tvätt, satte igång en till tvättmaskin, vek massa tvätt, Anthon o Robin kom hem, jag packade innebandyväskorna o lagade mat, Nathalie matade Julle under tiden, vi åt makaroner bacon o grönsaker, Anthon o Robin gick på innebandyträning o Mathias åker direkt dit som vanligt, jag sköljde disken, hängde tvätt o satte igång en tredje tvättmaskin.
 
Snart ere dags o hämta upp tvätt ur torktumlaren, Mathias Anthon o Robin kommer snart hem o då vill dom ha fika, sen ska här nattas barn.
 
Ikväll hoppas jag på att få se Morden i Sandhamn på tv utan avbrott för vare sig kiss eller bajskaos!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0