tvätt o städ å myyys fredagskväll

Julle vaknade kl.7 imorse o jag tog upp honom o bäddade ner honom bredvid mej i min o Mathias säng, så höll jag om honom o han somnade snabbt om. Jag oxå, efter o ha hört att Anthon o Robin va uppe o åt frukost. När dom hade ätit o tittat på tv ett tag gick jag o Julius upp, då hade även Nathalie Vidar o Evelyne vaknat. Dom hade tittat på julkalendern på tv allihop innan Anthon o Robin åt frukost. Anthon o Robin gick till skolan, Nathalie Vidar Evelyne Julle o jag åt frukost tillsammans.
 
 
Sen lekte dom o spelade dataspel. Jag dammsög klart resten av rummen på övervåningen, sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, la fram mat till kvällen o pratade i telefon m Mathias. Sen åt barnen lunch, jag matade Julle. Sen somnade han. Då åt jag lunch. När Julius åt lunch hade Evelyne valt haklapp, därför blev d en rosa...
 
 
Vidar har fått ögoninflammation, stackarn, så ena ögat på honom e alldeles rött o irriterat o det e lite var i det. Nu hoppas vi på att resten av oss inte får d, för d smittar ju väldigt lätt. Vi tvättar händerna o använder handdesinfektionsmedel ofta. Så här ser han ut...
 
 
När Julius hade sovit klart o jag kollat fb på datorn så kom Anthon o Robin hem, dom åt mellis, jag satte igång en till tvättmaskin, plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, gjorde ett bankärende på datorn o kollade fb igen, hängde tvätt, satte igång en till tvättmaskin, lagade mat, Mathias kom hem o vi åt tacos...
 
 
Vidar o Robin äter tacos...
 
 
Anthon o Nathalie äter tacos...
 
 
Jag gav Julle välling, han somnade, jag sköljde disk, fixade fredagsmyset åt barnen m chips popcorn godis o filmen Savannens hjältar o hängde tvätt. Mathias har just duschat o nu nattar han barnen.
 
 
När jag har bloggat klart ska jag titta på Solsidan på datorn för jag missade senaste avsnittet o så ska jag äta godis o sen kanske jag kollar en sista sväng på fejan o därefter tar jag en dusch innan jag somnar.
 
Trevlig fredagskväll önskar jag alla mysiga människor!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0